[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

selim ok selimok at gmail.com
7 Mar 2009 Cmt 22:47:59 EET

Tekrar Merhabalar,

Bence wiki ve belgelendirme konularini ayri bir baslik altinda tartissak
daha iyi olur.

Aslinda ilk cevabimi yazarken once iki ayri veritabanini dusunsek olmaz mi
diyecektim fakat is gucu cekincelerimle vazgectim.

Fakat her sartta kotu de olsa bir cozum yaratmamiz gerekiyorsa ve simdiye
kadar yarim yamalak uyguladigimiz cozum kimseyi memnun etmiyorsa, o zaman
iki ayri veritabani fikrine destek verdigimi soyleyebilirim.

Simdiye kadar Bugzilla'yi az yada cok takip ettim, iki ayri veritabani olsa
da takip ederim. Boylece ne yalnizca Turkce bilen ne de sadece Ingilizce
bilen kullanicilarimizi magdur ederiz. Ayni hatalar iki ayri veritabanin da
da bildirilirse, belki aynisi diye isaretleyemeyiz ama yorum girer "su
dildeki Bugzilla'mizda bu hata vardi" diyebiliriz.

Bu cozumun getirileri:
- Dil konusundaki sikintilarimiz cok azalacak, yalnizca birbirini hic
anlamayan bir gelistirici ve kullanici ikilisi bir araya geldiginde araya
birinin girmesi gerekecek. Bu buyuk bir sorun degil gibi.

- Belki de simdiye kadar Turkce gorup kacan (genelde google'da arama
yaparken hata kayit sistemleri icinde ingilizce disinda herhangi bir dil
gordugumde, sayfayi neredeyse hic okumadan kapatiyorum) faydali olabilecek
yada kazanabilecegimiz kullanicilari kacirmayacagiz.

- Ingilizcesi benim gibi zayif olan Pardus gelistiricisi,katkicisi vs. icin
kendini gelistirme imkani verecek :)

Goturuleri:
- Yazma haklari, urun bilesen, surum, anahtar kelime, bayrak vb. tum
bilgileri ikinci bir dil icin ikinci kez girmemiz ve her degisiklikte her
iki tarafa da uygulamamiz gerekcek. Su anda uzerime aldigim bir sorumluluk
olan gelistiricilerin yazma haklari konusunda takipci olurum ve her iki
tarafta da sorun yasanmamasini saglamaya calisirim. Paket listesi betikle
ayarlaniyor. Anahtar kelime ve bayrak konulari da kolay. Yani sonucta
yapilamayacak bir sey degil.

- Birbirinin ayni hatalar icin gosterdigimiz ilgiyi iki katina cikarmamiz
gerekecek.

- Hata ariyorsak, ayri ayri iki defa arama yapmamiz gerekecek.

- Iki ayri dilde bildirilmis bir hatamiz oldugunda tum gelismeleri her iki
hata kaydina ayri ayri islememiz gerekecek.

Getiri - goturu hesabina ekleyecek bir seyi olan varsa, cekinmeden buyrun
dinliyorum... :)

Bu arada herkesten rica ediyorum, kelimelerimizi secerek konusalim, son
zamanlarda ne vakit bir konu uzerinde konusmaya calissak tansiyon
yukseliyor, yakismiyor bize yahu :( Ne guzel bir topluluktuk biz...

Iyi calismalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/