[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
7 Mar 2009 Cmt 18:45:20 EET

Doruk Fisek wrote:
> Sat, 7 Mar 2009 17:58:33 +0200, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :

> Cok dogru bir yaklasim degil bence. Bir kisinin o an icin teknik anlamda
> o hataya katkida bulunamayacak olmasi, o hata raporunun isine
> yaramayacagi anlamina gelmiyor.
>
> Hata takip sistemi indeksleniyor, arama motorunda cikiyor, uretilen
> arti bir bilgi hazinesidir. Gelecegin gelistiricileri onlari
> okuyabiliyor, hatayi ve nasil cozuldugunu inceleyebiliyor. Keza aynisi
> paketler listesi icin de gecerli.
>
> Turkce konusan bir teknik adam zaten Ingilizce biliyordur diye
> [...]

Ben böyle bir şey demiyorum ancak bu fikirlere karsi cikan herkes
nedense bir anda her şeyin ingilizce'ye döneceği, Türkçe'nin
2.plana atılacağı hissine ve endişesine kapılıyor, anlamıyorum.

Türkiye'de daha fazla ozgur yazilim gelistiricisi yetistirmek guzel bir
hedef tabi ki ancak bu projeye boş vaktinde benden daha fazla
katkıda bulunabilecek bir yabancı varsa onun da ilgisini, hevesini,
merakını kırmamamız gerekiyor. En onemli acik kaynak projelerinin
yürütücüleri, belli başlı Linux dağıtımlarında kendi projelerinin
paketçisi durumundalar. Düşünmeye değer.

4 tane Türk katkıcının yaptığı bir işi 1 tane yabancı katkıcı yapabilir.
Bu imkan dahilinde, ve bunun dağıtıma getireceği katma değer oldukça
fazla. 4+1'i camiaya dahil etmenin yollarını düşünürken, öncelik ilk 4 demek
bana mantıklı gelmiyor.

Ne yapayım ben artık hata olduğunu kabul ettiğimiz raporlara bir paragraflık
ingilizce özet yazacağım. Ayrıca girdiğim hataları da İngilizce gireceğim.

Bilginize,

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>