[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
7 Mar 2009 Cmt 18:26:44 EET

Sat, 7 Mar 2009 17:58:33 +0200, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :

> Teknik anlamda katkıda bulunacak kişi ise en azından İngilizce'yi
> okuyarak anlayabilecek seviyededir herhalde.
Cok dogru bir yaklasim degil bence. Bir kisinin o an icin teknik anlamda
o hataya katkida bulunamayacak olmasi, o hata raporunun isine
yaramayacagi anlamina gelmiyor.

Hata takip sistemi indeksleniyor, arama motorunda cikiyor, uretilen
arti bir bilgi hazinesidir. Gelecegin gelistiricileri onlari
okuyabiliyor, hatayi ve nasil cozuldugunu inceleyebiliyor. Keza aynisi
paketler listesi icin de gecerli.

Turkce konusan bir teknik adam zaten Ingilizce biliyordur diye
dusunursek, ayni sekilde yabanci biri de Google'in ceviri servisi ile
Turkce bir yaziyi cat-pat anlayabilir.

Eger illa iki dilden biri secilecekse, bu her zaman Turkce olmalidir.
Yabanci insanlari kazanacagiz diye sadece Turkce konusan insanlarin
kaybedilmesinin kabul edilebilir olmadigini dusunuyorum. Ozellikle
Turkiye'nin bir devlet kurumunun onderlik ettigi bir calismada.
Projenin onemli hedeflerinden birinin Turkiye'de daha fazla ozgur
yazilim gelistiricisi yetistirmek olmasi gerekir. "Turkiye'den
gelistirici cikacaksa once Ingilizce bilsin" demek bircok kisiyi
disarida birakmak anlamina geliyor. O insanlarin zaten Pardus'a da
ihtiyaci yok, Ingilizce iletisim kuracak olduktan sonra herhangi bir
dagitimla da ugrasabilirler.

Ben her iki dilde de yazmaya karsi degilim, hatta gerekli oldugunu da
dusunuyorum. Elimden geldigince her iki dilde de yazarim. Ama bunu
hepimizin yapmasi gerekiyor. Ben Turkce konusulan bir yerde sadece
Ingilizce yazan bir gelistirici gordugum zaman icerliyorum, icimden
hic Ingilizce yazmak gelmiyor ve yazmiyorum.

                   Doruk