[Gelistirici] 28 Şubat - Geliştirici Toplantısı Tutanağı

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
4 Mar 2009 Çar 10:04:50 EET

3 Mart 2009 Salı 17:31:18 tarihinde selim ok şunları yazmıştı:

> Bu raporlara ulasabilecegimiz, belki goruslerimizi aktarabilecegimiz bir
> elektronik ortam bulunuyor mu acaba? Bu konuda herhangi bir bilgi verildi
> mi ?

Henüz bu raporları YTÜ projesi koordinasyonunu yürüten grup dışında
geliştiriciler ile paylaşmadık. Toplantıda bu tip bir talep olup olmadığını
da sordum, talep gelmedi. Zaten büyük olasılıkla raporların teknik çalışma
belgesi olmaktan çıkıp genel kullanılabilir raporlar haline gelmesini
bekleriz diye tahmin ediyorum.

> Ayni sekilde tasarimci ekibimiz bizlerden kopuk yasamasalar ve
> calismalarini sik sik gezegenden yada baska ortamlardan paylassalar.
> Yapilan calismalara Svn'den ulasamiyoruz diye biliyorum, gelinen son durumu
> gorebilecegimiz bir yer olsa vs.

Bu öneriyi grafik ekibi ile koordinasyonu sağlayan arkadaşların dikkatine
sunmuş olduk bu şekilde. Uygun bir çözüm bulup hayata geçireceklerini ümit
ediyorum. Takipçisi olacağım.

> Tasarim tartisilmaz tavrindan vazgecsek. Otorite degiliz ama bir cogumuzun
> 10 yili askin bilgisayar kullanma deneyimi var, azicik yorum yapabilecek
> duzeydeyizdir diye dusunuyorum. Tabii elestirilerimiz, fikir ve
> yorumlarimiz dikkate alinmaz ona da diyecegim yok. Sonucta benim, fikri
> sorulur, cevap verilir, verilen cevap uygulanmazsa olay cikartilir gibi bir
> tavrim yok :)

"Tasarım tartışılmaz" şeklinde resmi bir tavrımız hiçbir zaman olmadı zaten.
Ancak tasarımın "beğendim/beğenmedim" gibi son derece nesnel bir düzeyde
tartışılmasının herhangi bir olumlu sonuç vermeyeceğini düşünüyoruz.
Tasarım'ın yine tasarım jargonu ve sistematiği dahilinde, sistemli ve hatta
akademik bir şekilde incelenmesi ve bu düzeyde tartışılması gerektiğini
düşünüyoruz. YTÜ ile mevcut işbirliğimiz ve ileriye dönük planlarımız da bu
düşünceye dayanıyor. TASMA arayüzleri ve milky simgeleri bu bağlamda
kullanıcı testlerinden ve uzman değerlendirmesinden geçiriliyor, bulgu ve
öneriler tasarım ekibimize iletiliyor ve sonuçta da geliştirici ve
tasarımcılarımızın kullanabileceği kılavuzlar çıkacak ortaya.

KDE için son açık kullanışlılık testleri 2005 yılında yapılmış yanlış
anımsamıyorsam. Önümüzdeki yıllar için planımız bu testlerin tekrarı ve daha
önemlisi bu test sonuçlarının üretim süreci ile tümleşik bir şekilde
kullanılması. İlk aşamada bu hedefe Pardus kapsamında ulaşmayı planlıyoruz.
Başarılı olmamız ve özellikle KDE upstream ile daha sıkı işbirliği içerisinde
olmamız durumunda gelecekte bu çalışmalar daha da genişleyecek. Nihai
hedefimiz Ubuntu / Mark Shuttleworth'ün de belirttiği üzere diğer işletim
sistemlerinin kullanıcı arayüzleri ile kullanışılık, estetik ve grafik
açısından rekabet edebilecek bir görsel yüz oluşturmak.

> Tasarim kilavuzundan kasit, belli standartlarin oturtulmasi yonunde mi? Bir
> arayuzun saglamasi gereken belirli kistaslar vs. Eger oyle ise bu konuda
> yapilan tartismalarin da acik olarak yapilmasini isterdim.

Yinelemek gerekirse bu konuda bir tartışma vb yapılmıyor. İşi uzmanına
devrettik, onlar ilgileniyorlar. YTÜ grubu ile yürüttüğümüz çalışmalar
sürecinde özgür yazılımı ve özgür yazılım geliştirme sürecini gittikçe daha
yakında tanıyorlar. Sonuçta onlar da çalışmalarını açık ve paylaşımcı bir
ortamda upstream ile paylaşma yoluna gideceklerdir diye ümit ediyorum.

İyi çalışmalar,

ET

--
Erkan Tekman