[Gelistirici] Bakıcısız java paketlerinin Durumları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
3 Mar 2009 Sal 16:59:55 EET

Tue, 3 Mar 2009 12:37:26 +0000 (UTC), Hakan Uygun
<hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr> :

> Java teknolojilerinin genel davranışı yüzünden bir çok kütüphane ve
> paketin farklı sürümleri aynı anda farklı uygulamalar tarafından
> kullanıyor olabilmektedirler. Hatta aynı uygulama sunucu içinde koşan
> iki farklı uygulama aynı kütüphanenin farklı sürülerini
> kullanailmektedirler. Bu nedenle java uygulamaları ihtiyaç duydukları
> jarların beraberlerinde taşırlar. Bunların ayrı ayrı pisi paketi
> yapılmasının hiç bir faydası bulunmamaktadır.
Java deneyimim sizler kadar yok ama bugune kadar kullandigim java
uygulamalarindan dolayi bana da mantikli geliyor. Kendilerine ozgu
duzeneklerini kurmus durumda hemen hepsi, belki diger platformlarda
Linux'ta oldugu kadar geliskin yazilim yonetim sistemleri olmadigindan.

Java uygulamalarini tek tek parcalayalim, hepsi birbirinin paylasimli
jar'larini kullansin seklinde desek, getirecegi inanilmaz is yukunun
altindan kalkip bunu basarsak bile; uygulamalar etraftaki diger
benzerlerinden farkli davranis gostereceklerinden kullanicilar destek
sorunu yasarlar. Pardus camiasinin da Pardus'a ozel java uygulamalarinin
destegini verecek bir gucu yok (olsa bile ne kadar anlamli tartisilir),
olsaydi zaten kac yilda zibille java uygulamasi paketlenirdi simdiye.

Sozun ozu, java uygulamalarinin ozune dokunmamaya katiliyorum.
Ikili olduklari icin resmi depoda olmalari problemse, contrib'de
barinsinlar ama en azindan duzgun olabilsinler ve duzenli
guncellenebilsinler.

                   Doruk