[Gelistirici] Bakıcısız java paketlerinin Durumları

Hakan Uygun hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr
3 Mar 2009 Sal 14:37:26 EET

Merhaba,

----- "Mete Alpaslan" <alpaslanmete at gmail.com> wrote:
> Merhaba;
>
> Devel deposundaki bakıcız durumda bulunan pentaho-reporting-flow paketi (daha doğrusu jar dosyası) depoya alınırken şu jar'lar ( jcommon , jcommon-serializer , libfonts-java , liblayout-java , libformula-java , libloader-java , librepository-java , libxml-java , commons-logging , libitext-java , libpixie-java , libflute-java , libsac-java ) derlenerek oluşturulmuş bu paketlerle birlikte pentaho-reporting-flow paketinin de depoda durmasına gerek yok depodan çıkartılmasını öneriyorum.

> [...]

Tamamen katılıyorum.

Java teknolojilerinin genel davranışı yüzünden bir çok kütüphane ve paketin farklı sürümleri aynı anda farklı uygulamalar tarafından kullanıyor olabilmektedirler. Hatta aynı uygulama sunucu içinde koşan iki farklı uygulama aynı kütüphanenin farklı sürülerini kullanailmektedirler. Bu nedenle java uygulamaları ihtiyaç duydukları jarların beraberlerinde taşırlar. Bunların ayrı ayrı pisi paketi yapılmasının hiç bir faydası bulunmamaktadır.

Hakan

Uygun Teknoloji Bil.Hiz.Tic.Ltd.Şti.
web: www.uygunteknoloji.com
tel: +90 212 2589780