[Gelistirici] Pardus 2009 Beta sunucularda

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
20 Haz 2009 Cmt 13:25:09 EEST

H. İbrahim Güngör wrote:
> Bu soruna rastlamadım, Masaüstü geldiğinde saat 3 tü ve tüm saatler 3 ü
> gösteriyordu (analog plasmoid, dijital plasmoid, date vs.). VBox ile denedim,
> belki ondandır bilemedim.

Bu soruna bakma fırsatım yok haftasonu, pazartesi ilk iş bakacağım ancak
bir sorun yaşamamız için ben de bir sebep bulamıyorum ama bir yerlerde
bir şeyleri değiştirmiş olabiliriz.

> Öntanımlı temayı Air yapsak iyi olurdu, KDE 4.3 de öntanımlı tema Air oldu.

Temaların hepsinin birbirinden fena sorunları var bence. Genelde hepsi
efektler kapalıyken domates güzeli gibiler, çıkış esnasındaki ufak
popuplardaki görseller hep yanlış render ediliyor. Air'ı da efektsiz
denediğimde benzer hatalar görmüştüm. Ancak trunk/ çok hızlı değişiyor,
Gökçen de sağolsun o değişiklikleri alıyor.
> Showfoto splashi de genel splash temasına uyarlansa güzel olabilir. Bu
> uygulama çok kullanılmıyor, splash yapmaya gerek yok diyorsak da splashi
> kapatalım.

Hm, not ettim.
> Yakuake nin öntanımlı teması Plasma:Oxygen Panel olsa daha şık durur
> bence.Ozan bu değişikliği yapmıştı diye hatırlıyorum ama eski tema ile açıldı.

Ben temayı sadece pakete yama olarak aldım. Tema bence de çok güzel
ancak  plasma teması olarak açık renk bir seçim yapıldığında, default
olan temadaki beyaz alt sekme, daha uyumlu oluyor demişti Gökçen. Hiç
öntanımlı olmadı yani o tema.

> Paket yöneticisi arayüzünde, Ayarlar kısmında "sadece masaüstü uygulamalarını
> göster" seçeneğini seçip uygula deyince PK parola sordu. Bunun sadece bir
> filtre olması gerekmiyor muydu? Neden yetki istiyor ki?
>
> /etc/lsb_release halen 2008.2 gösteriyor.

Hemen düzeltiyorum. O dosya da henüz aktif olarak kullanılmadığından
unutmuşum.
> Kolay gelsin.

Hepimize.