[Gelistirici] Pardus 2009 Beta sunucularda

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
20 Haz 2009 Cmt 13:12:39 EEST

Cuma 19 Haziran 2009 günü (saat 23:55:51) Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  Merhaba,

Selam

>  2009 Beta [1] ftp de yerini aldı, emeği geçen herkesin eline sağlık :)

Yine çok güzel bir sürüm oldu, herkesin eline sağlık.

> [...]
> bağlantı kurmaya çalışırken adres alamıyor ve bağlanamıyor. Tekrar
> denendiğinde çalışıyor. Sorun ifplugd ile ilgili sanırım, detayları
> Bahadır biliyor.
>
>  Kurulum tamamlandıktan sonra sistem saati Türkçe yerelde 3 saat geri
> geliyor. /etc/localtime ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Bu
> sabah hazırladığımız CD lerde bu sorun yoktu, bugün giren
> güncellemelerle sorun oluşmuş (ya da gizleyen şey kalkmış) görünüyor.
> Bu sorunu şimdilik bir güncelleme ile kurulu sistemlerde düzeltmemiz
> bile kritik. Sorun nedir ve nasıl çözüyoruz ?

Bu soruna rastlamadım, Masaüstü geldiğinde saat 3 tü ve tüm saatler 3 ü
gösteriyordu (analog plasmoid, dijital plasmoid, date vs.). VBox ile denedim,
belki ondandır bilemedim.

Kickoff'dan Sysinfo çalıştırmayı denedim, "İstenen işlem tamamlanamadı" gibi
genel bir uyarıyla 404 verir gibi kaldı. Alfadan devşirme beta sistemimde ise
sorun yok, menüden açılabiliyor.

Farkındasınızdır, Geçmiş Yöneticisini Sistem Ayarlarından açmak nasip olmadı
hiç.

Öntanımlı temayı Air yapsak iyi olurdu, KDE 4.3 de öntanımlı tema Air oldu.

Showfoto splashi de genel splash temasına uyarlansa güzel olabilir. Bu
uygulama çok kullanılmıyor, splash yapmaya gerek yok diyorsak da splashi
kapatalım.

Yakuake nin öntanımlı teması Plasma:Oxygen Panel olsa daha şık durur
bence.Ozan bu değişikliği yapmıştı diye hatırlıyorum ama eski tema ile açıldı.

Paket yöneticisi arayüzünde, Ayarlar kısmında "sadece masaüstü uygulamalarını
göster" seçeneğini seçip uygula deyince PK parola sordu. Bunun sadece bir
filtre olması gerekmiyor muydu? Neden yetki istiyor ki?

/etc/lsb_release halen 2008.2 gösteriyor.

Kolay gelsin.

--
H. İbrahim Güngör  <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>