[Gelistirici] [paketler-commits] r70587 - in playground/mnurolcay/2009/programming/library: . liblastfm

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
18 Haz 2009 Per 14:20:00 EEST

2009/6/18 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> sorunları
>
> Olaylara bu şekilde yaklaşmana artık şaşırmıyorum. Öyle bir yazmışsın ki,
> sanki sırf amarok'a ve sana çamur atmak için boş keseden sallıyorum.

Hayır sadece ne demek istediğini söylemeyip lafı dolandırdığın için
söylemeni rica ettim.

> İnsanların hiç biri Amarok'un şu anki halinden memnun değil (bunun tamamen
> senin suçun olduğunu ima ettiğimi düşünmemen için bu parantezi koyuyorum),

Kim bu insanlar ?  Yine farazi konuşuyorsun. Amarok'un öntanımlı ses
oynatıcısı olmasıyla ilgili muhabbetin üstünden çok sular geçti.
O zamanki amarok ile şu ankini hiç karşılaştırdın mı ? Onur cpu/ram
kullanımından bahsetmişti, şu anki ile bir karşılaştır istersen, o
zaman amarok şu sebeplerden olmasın deniyordu bu sebepler yok şu anda ya da
çok az, yok kararsızmış insanlar amarok'u tercih etmeyecekmiş ..
kusura bakma da böyle insanlar gerçekten varsalar bile gelip sorunları
yazmadıkları için bir şeyler söylemeye bir hakları yok ..

> [...]

> sistemim kullanılamaz hale geldi nerdeyse, firefox çalışmıyor, konqueror
> yarım yamalak çalışıyor (flash olan sayfalarda sanırım yüzlerce thread
> açıp sistemi kullanılamaz hale getiriyor), amarok yine çalışmıyor
> """
>
> demiştin. Amarok'un neden çalışmadığını bulmakla işe başlayabilirsin. Paket
> sahibi sen olduğuna göre, hangi güncellemedeki hangi değişikliğin amarok'u
> bozduğunu bulmak da senin görevin. Aynı senin açılmayan Firefox'unda
> hatanın
> kaynağını bulmak için benim uğraşmam gibi.

Yine varsayımlar .. Bir şey yapmadığımı nereden biliyorsun ? Daha dün açıldı
bu mevzu, tahmin ettiğin gibi işi gücü olan insanlarız, çat diye
sorun çözmek zorunda değilim ben. Ayrıca güncellemelerle birlikte ben dahil
bir sürü insanın bir dünya paketi bozuldu, amarok'tan olmayabilir demem
gayet normal.
kde'de ilgili hata var, şu an trace yollamakla meşgulüm, sorunu çözene kadar
ilgili applet'i iptal ettim, sorun söyledin de çözmekle uğraşmadım mı ?

Sorunların çözümüyle uğraşacağını söyleyip, kararlı bir Amarok vaad
> ediyorsan,

SVN ya da stable, nereyi takip ettiğimiz hiç önemli değil tabi.

Evet bunu anlatmaya çalışıyorum bir saattir.

> Ama "bu sorun
> amarok'tan kaynaklanmıyor, bozuldu bu" diyeceksen sadece, ya paketi
> başkasına
> devret ya da stable tarball'a geçip, amarok hatalarını takip edip,
> bulduklarını upstream'e ilet.

> Bu arada wma çalamıyor mesela Amarok şu anda, buna da bakabilirsin.

Bakabilirim, bunu alakasız bir mail başlığında değil hata olarak bugzilla'ya
girer ya da özelden bana bildirirsen bakarım tabi.

> Dediklerime anlam vermek için illa hata istiyorsan Amarok'ta bolca mevcut,
> aklıma geldikçe yazarım, merak etme.

Yaz tabi ki, hata görünce söyleyeceksin, test ekibinden bir mail
yollanmıştı, herkes hata görünce söyleyecek çözüm aklına geliyorsa
söyleyecek filan ..
Dağıtım dediğin böyle yürür, ah test ekibinden biri benden önce anladı
hatayı diye bir şey düşünmem ya da hissetmem mi gerekiyor ..

Bunların dışında not olsun, amarok ya da başka bir paketi almak istiyorsan
alabilirsin, adam gibi şöyle şöyle düşünüyorum ne dersin dediğinde düşünme /
tartışma / karar verme
yeteneklerimizi kullanıp olumlu / mantıklı sonuçlara ulaşabiliriz ..