[Gelistirici] [paketler-commits] r70587 - in playground/mnurolcay/2009/programming/library: . liblastfm

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
18 Haz 2009 Per 13:38:42 EEST

> Şu an maillerinde kararsız kelimesinden başka bir şey söylemedin, sorunları
> bildirmeye mi üşeniyorsun ? :-)

Olaylara bu şekilde yaklaşmana artık şaşırmıyorum. Öyle bir yazmışsın ki,
sanki sırf amarok'a ve sana çamur atmak için boş keseden sallıyorum.

İnsanların hiç biri Amarok'un şu anki halinden memnun değil (bunun tamamen
senin suçun olduğunu ima ettiğimi düşünmemen için bu parantezi koyuyorum),
yakında öntanımlı ses oynatıcı için fikir sorduğumuzda insanlar Amarok'u
tercih etmeyecekler belki de. Oysa benim oyumun başından beri _kararlı_ bir
amarok'tan yana olduğunu geliştirici toplantısında da söylemiştim. Bunu
sağlayabilmek için uğraşıyorum.

> Yapıcı bir şeyler söyle bana ki ben de tatmin olayım ve bu isteğine anlam
> verebileyim .. genel olarak böyle gidiyoruz o da gözüme batıyor gibi
> bir şey söylüyorsun ben de ciddiye alamıyorum malesef bu haliyle

Tamam, mesela M. Nur Olcay'ın başlattığı amarok çöküyor thread'inde,

"""
Bu hatanın amarok'la ilgisi olduğunu sanmıyorum, bu sabah pisi up yaptım
sistemim kullanılamaz hale geldi nerdeyse, firefox çalışmıyor, konqueror
yarım yamalak çalışıyor (flash olan sayfalarda sanırım yüzlerce thread
açıp sistemi kullanılamaz hale getiriyor), amarok yine çalışmıyor
"""

demiştin. Amarok'un neden çalışmadığını bulmakla işe başlayabilirsin. Paket
sahibi sen olduğuna göre, hangi güncellemedeki hangi değişikliğin amarok'u
bozduğunu bulmak da senin görevin. Aynı senin açılmayan Firefox'unda hatanın
kaynağını bulmak için benim uğraşmam gibi.

Sorunların çözümüyle uğraşacağını söyleyip, kararlı bir Amarok vaad ediyorsan,
SVN ya da stable, nereyi takip ettiğimiz hiç önemli değil tabi. Ama "bu sorun
amarok'tan kaynaklanmıyor, bozuldu bu" diyeceksen sadece, ya paketi başkasına
devret ya da stable tarball'a geçip, amarok hatalarını takip edip,
bulduklarını upstream'e ilet.

Bu arada wma çalamıyor mesela Amarok şu anda, buna da bakabilirsin.
Dediklerime anlam vermek için illa hata istiyorsan Amarok'ta bolca mevcut,
aklıma geldikçe yazarım, merak etme.

--
Gökçen Eraslan