[Gelistirici] YALI4 Tecrubeleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Haz 2009 Sal 15:34:40 EEST

2009/6/16 Gökmen GÖKSEL <gokmen at pardus.org.tr>

> LVM ile birlikte yapabileceksiniz,

Super :)

> Disk tablosunda bir değişiklik olmadığında commit yapmaması için yaptığım
> bir
> değişiklik sebep olmuş buna, düzeltirim.

OK, tesekkurler.

> Aktif disk bölümü ayarını Windows açılış problemleri sebebi ile
> değiştirmiyoruz, bu hali ile açılmıyor mu ?

Bilgilerim cok eskimediyse, MBR degil de ilgili partition'in basina kurulan
bir GRUB'un, eger o partition aktif degilse calisma sansi yoktur. Yani,
sirayla bakarsak:
1- Disk basindaki MBR'yi oku ve kodu calistir. Burda eger GRUB varsa bu
noktada devreye giriyor.
2- GRUB MBR'ye kurulu degilse, aktif partition'a git
3- Aktif partition'in ilk sektorunu oku, boot loader bulursan calistir (NT
veya GRUB).

Biz GRUB'u diskin basina kurdugumuzda sorun olmuyor haliyle. Ama Grub
partition'a kurulursa, o zaman o partition aktif olmali ki devreye
girebilsin. Yoksa, MBR standard bir MBR ise, aktif partition da baska bir
partition ise, o partition'in ilk sektorunde ne varsa o calisir.

Bilgilerim eskimis olabilir :)

> 4-  root partition, PARDUS_ROOT olarak isimlendirildi ve kernel satirina
>
> LVM tablolarına bakmıyor duplicateLabel kodu.

OK, o zaman sorun ordan kaynaklandi.

> paketlerin
> Kurulumdan
>
> Bu bahsettiğiniz her zaman olacak bir durum değil zaten, paketlerin hepsi
> yeniden derlendiği için böyle bir durum oldu.
> Ağ üzerinden kurulum desteği gelecek fakat bu şekilde olmayabilir.

Tamam, bilgi icin tesekkurler.

--
Emre