[Gelistirici] YALI4 Tecrubeleri

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
19 Haz 2009 Cum 09:50:05 EEST

16 Haziran 2009 Salı günü (saat 15:34:40) Emre Erenoglu şunları yazmıştı:

> Super :)

> OK, tesekkurler.
Ben bununla ilgili bir kontrol eklemiştim şimdi baktımda [1] adresindeki
haliyle (ki 0529 iso'suna girmiş) partition tipini commit etmesi gerekirdi..

yaliInstall.log, fdisk -l, parted /dev/sda print ve disktype /dev/sda
çıktılarını yollayabilir misin ?

> Bilgilerim cok eskimediyse, MBR degil de ilgili partition'in basina kurulan
> bir GRUB'un, eger o partition aktif degilse calisma sansi yoktur. Yani,
> sirayla bakarsak:
> 1- Disk basindaki MBR'yi oku ve kodu calistir. Burda eger GRUB varsa bu
> noktada devreye giriyor.
> 2- GRUB MBR'ye kurulu degilse, aktif partition'a git
> 3- Aktif partition'in ilk sektorunu oku, boot loader bulursan calistir (NT
> veya GRUB).
Açılıyor mu cevap vermemişsin :)

> Biz GRUB'u diskin basina kurdugumuzda sorun olmuyor haliyle. Ama Grub
> partition'a kurulursa, o zaman o partition aktif olmali ki devreye
> girebilsin. Yoksa, MBR standard bir MBR ise, aktif partition da baska bir
> partition ise, o partition'in ilk sektorunde ne varsa o calisir.
Partition başına GRUB kurarken aktif partition'ın da o olmasını sağlarsak bu
seçeneğin asıl amacından vazgeçmiş oluyoruz. Partition başına GRUB kurma
seçeneği makineyi başka bir açılış yöneticisi ile açıp, bu yöneticiden
Pardus'u açabilmeyi sağlamak;

Bir linux, bir windows'un olsun; linux MBR'ye kurulu, içinde windows için
açılış bilgisi var, windows aktif partition. Pardus'u kurdun ve amacın
MBR'deki açılış yöneticisine Pardus'u ekleyip oradan açmak. Pardus'u partition
başına kurdun, Pardus'ta gitti aktif partition'ı kendisi yaptı. Bir sonraki
açılışta ilk kurulu olan Linux'un açılış yöneticisi gelecek fakat Windows'un
açılmayacak :)

Gökmen GÖKSEL
Pardus Geliştiricisi