[Gelistirici] YALI4 Tecrubeleri

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
16 Haz 2009 Sal 15:25:08 EEST

16 Haziran 2009 Salı günü (saat 14:39:29) Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> Merhaba,
Selamlar,

> Dun ilk defa gercek bir makineye Pardus 2009 kurayim dedim. Onur'un 0529
> iso'sunu aldim, kuruluma basladim. Yorumlarim:
>
> 1-  /boot partition'ini secmeme izin vermedi
LVM ile birlikte yapabileceksiniz,

> 2-  kurulum yaptigim /dev/sda2 'yi ext3 formatladim, ama partition ID W95
> primary olarak kaldi. 0x83 linux yapilmadi
Disk tablosunda bir değişiklik olmadığında commit yapmaması için yaptığım bir
değişiklik sebep olmuş buna, düzeltirim.

> 3-  Grub'u /dev/sda2 'nin basina kurdurmama ragmen, bu partition aktif
> partition olarak ayarlanmadi
Aktif disk bölümü ayarını Windows açılış problemleri sebebi ile
değiştirmiyoruz, bu hali ile açılmıyor mu ?

> 4-  root partition, PARDUS_ROOT olarak isimlendirildi ve kernel satirina
> oyle eklendi, ancak PARDUS_ROOT isminde zaten bir baska partition
> bulunmakta idi (lvm volume grubunda). Bu da 2008 ile dual-boot esnasinda
> karisikliga neden oldu.
LVM tablolarına bakmıyor duplicateLabel kodu.

> Yali'ya kurulum esnasinda internetteki paket deposu eklenebilse, paketlerin
> son versiyonlari kullanilarak kurulum yapilabilse super olurdu. Kurulumdan
> sonra update yapmak gerekmezdi. Dun kurup sonra 750 tane update yapmak
> super oldu :)  Kurulum baslamadan konsola dusup, ethernet kartini aktif
> hale getirip pisi ar ile repo'yu ekledim ama pek bi faydasi olmadi :)
Bu bahsettiğiniz her zaman olacak bir durum değil zaten, paketlerin hepsi
yeniden derlendiği için böyle bir durum oldu.
Ağ üzerinden kurulum desteği gelecek fakat bu şekilde olmayabilir.

Gökmen GÖKSEL
Pardus Geliştiricisi