[Gelistirici] YALI4 Tecrubeleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Haz 2009 Sal 14:39:29 EEST

Merhaba,

Dun ilk defa gercek bir makineye Pardus 2009 kurayim dedim. Onur'un 0529
iso'sunu aldim, kuruluma basladim. Yorumlarim:

1-  /boot partition'ini secmeme izin vermedi
2-  kurulum yaptigim /dev/sda2 'yi ext3 formatladim, ama partition ID W95
primary olarak kaldi. 0x83 linux yapilmadi
3-  Grub'u /dev/sda2 'nin basina kurdurmama ragmen, bu partition aktif
partition olarak ayarlanmadi
4-  root partition, PARDUS_ROOT olarak isimlendirildi ve kernel satirina
oyle eklendi, ancak PARDUS_ROOT isminde zaten bir baska partition bulunmakta
idi (lvm volume grubunda). Bu da 2008 ile dual-boot esnasinda karisikliga
neden oldu.

Bir de istek:

Yali'ya kurulum esnasinda internetteki paket deposu eklenebilse, paketlerin
son versiyonlari kullanilarak kurulum yapilabilse super olurdu. Kurulumdan
sonra update yapmak gerekmezdi. Dun kurup sonra 750 tane update yapmak super
oldu :)  Kurulum baslamadan konsola dusup, ethernet kartini aktif hale
getirip pisi ar ile repo'yu ekledim ama pek bi faydasi olmadi :)

--
Emre