[Gelistirici] XDG ortam değişkenleri

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
15 Haz 2009 Pzt 23:49:06 EEST

15 Haziran 2009 Pazartesi günü (saat 23:35:49) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Hmm. KDE bizde farklı bir prefix'e kurulduğu için farkında değiliz. Aslında
> /etc/xdg altında ortak bir applications.menu dosyası tutsak iyi olur. Tüm
> masaüstü ortamlarında menü aynı düzende görünür. Masaüstü ortamlarının
> kendilerine özgü .desktop dosyalarında zaten OnlyShowIn, NotShowIn gibi
> seçenekler kullanıldığı için herhangi bir karmaşıklık da söz konusu
> olmayacaktır.

Leziz olur böyle bir çözüm. Çok leziz..

> baselayout, pardus-default-settings gibi bir pakete applications.menu ve
> *.directory dosyalarını alarak çözebiliriz belki bunu.
>
> prefix export ettiğimizde bir masaüstü ortamını diğerine bağımlı kılmış
> oluyoruz. Bu da benim hoşuma gitmiyor açıkçası.

Evet, sadece KDE yi kaldırıp Enlightenment kuracaksam ortada kullanılacak menü
kalmıyor. Benim de hoşuma gitmiyor hiç istemediğim bir dizine symlink vermek
ve prefix export etmek ama yukarıdaki gibi bir çözüm de aklıma gelmemişti
yazarken.

> Bence KDE 3 için hiç düşünmeye gerek yok. Bu standartları tam anlamıyla
> desteklemiyor zaten. 2009'da KDE3 uygulaması almak zorunda kalırsak
> .desktop dosyasını ortak bi yere alırız.

KDE3 e bir tekme daha. Öl KDE3 öl.. :P

--
H. İbrahim Güngör  <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>