[Gelistirici] XDG ortam değişkenleri

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
16 Haz 2009 Sal 07:35:13 EEST

Pzt, 2009-06-15 tarihinde 22:47 +0300 saatinde, H. İbrahim Güngör yazdı:

> Öntanımlı -ve contrib depoyu saymazsak- tek masaüstü ortamımız KDE olduğundan
> bir sorun göremiyoruz ancak menü dosyasına ihtiyaç duyan bir ortam
> kurulduğunda menü boş görünüyor öntanımlı config dizininin boş olmasından
> dolayı.
>
> Örnek olarak Enlightenment. Hiçbir değişiklik yapmazsam Uygulama menüsü boş
> görünüyor, kendisi de oluşturmuyor. Oluştursa bile kullanıcıya menü seçim
> şansı verilmeli bence. Sistemimde KDE4 kuruluysa, beraberinde gelen onlarca
> uygulamaya menüden erişebilmeliyim. Bunun için de /etc/xdg/menus dizinini
> [...]

Seninde söylediğin gibi, paketlerden applications.menu çıkmadığı için
menü boş gözüküyor. Masaüstünün kullandığı öntanımlı dosya sonradan
eklenebilir.

Biz zaten XDG_DATA_DIRS kullanıyoruz. Bu çev. değişkenin gösterdiğin
applications/ klasöründeki .desktop dosyalarını bulmalı, menülere
yerleştirmeli.