[Gelistirici] XDG ortam değişkenleri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
15 Haz 2009 Pzt 23:35:49 EEST

On Monday 15 June 2009 22:47:39 H. İbrahim Güngör wrote:
> 15 Haziran 2009 Pazartesi günü (saat 22:18:13) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> XDG_CONFIG_DIRS öntanımlı olarak /etc/xdg yi mi işaret ediyor? Eğer öyleyse
> tamam. Bu değişken kalsın.

Evet, öyle. Bu adresten bakabilirsin öntanımlı değerlere:

http://standards.freedesktop.org/basedir-spec/latest/ar01s03.html

> [...]
> ortam kurulduğunda menü boş görünüyor öntanımlı config dizininin boş
> olmasından dolayı.
>
> Örnek olarak Enlightenment. Hiçbir değişiklik yapmazsam Uygulama menüsü boş
> görünüyor, kendisi de oluşturmuyor. Oluştursa bile kullanıcıya menü seçim
> şansı verilmeli bence. Sistemimde KDE4 kuruluysa, beraberinde gelen onlarca
> uygulamaya menüden erişebilmeliyim. Bunun için de /etc/xdg/menus dizinini
> ortak olarak kullanmalıyız diye düşündüğümden yazmıştım. Symlink bu yüzden
> gerekli ve çözümü, konunun membahında, kdelibs'de yapalım diyorum.

Hmm. KDE bizde farklı bir prefix'e kurulduğu için farkında değiliz. Aslında
/etc/xdg altında ortak bir applications.menu dosyası tutsak iyi olur. Tüm
masaüstü ortamlarında menü aynı düzende görünür. Masaüstü ortamlarının
kendilerine özgü .desktop dosyalarında zaten OnlyShowIn, NotShowIn gibi
seçenekler kullanıldığı için herhangi bir karmaşıklık da söz konusu
olmayacaktır.

baselayout, pardus-default-settings gibi bir pakete applications.menu ve
*.directory dosyalarını alarak çözebiliriz belki bunu.

prefix export ettiğimizde bir masaüstü ortamını diğerine bağımlı kılmış
oluyoruz. Bu da benim hoşuma gitmiyor açıkçası.

> Yukarıda yazdığım KDE3 için de geçerli. KDE dışındaki bir ortamda KDE3 ya
> da KDE4 uygulamalarını menüye, ortak bir dizinde bulunan menülerden kolayca
> erişebilmek için symlink verelim.

Bence KDE 3 için hiç düşünmeye gerek yok. Bu standartları tam anlamıyla
desteklemiyor zaten. 2009'da KDE3 uygulaması almak zorunda kalırsak .desktop
dosyasını ortak bi yere alırız.