[Gelistirici] XDG ortam değişkenleri

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
15 Haz 2009 Pzt 22:47:39 EEST

15 Haziran 2009 Pazartesi günü (saat 22:18:13) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> Bu değişkenlerin hepsinin default değerleri var. Export edilmesi şart
> değil.

XDG_CONFIG_DIRS öntanımlı olarak /etc/xdg yi mi işaret ediyor? Eğer öyleyse
tamam. Bu değişken kalsın.

> Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyuyoruz ki?

Aşağıda..

> KDE'ye özel uygulamalar için zaten özel bir dizinimiz var. Sembolik link
> kullanmaya gerek yok bence. Herhangi bir çakışma ya da menülerin karışması
> durumuyla da karşılaşmadım.
>
> Bunları karşılaştığın bir problemi çözmek için mi öneriyorsun? Gözden
> kaçırdığımız başka bir hata olabilir belki. Şu haliyle bir sorun
> göremiyorum.

Öntanımlı -ve contrib depoyu saymazsak- tek masaüstü ortamımız KDE olduğundan
bir sorun göremiyoruz ancak menü dosyasına ihtiyaç duyan bir ortam
kurulduğunda menü boş görünüyor öntanımlı config dizininin boş olmasından
dolayı.

Örnek olarak Enlightenment. Hiçbir değişiklik yapmazsam Uygulama menüsü boş
görünüyor, kendisi de oluşturmuyor. Oluştursa bile kullanıcıya menü seçim
şansı verilmeli bence. Sistemimde KDE4 kuruluysa, beraberinde gelen onlarca
uygulamaya menüden erişebilmeliyim. Bunun için de /etc/xdg/menus dizinini
ortak olarak kullanmalıyız diye düşündüğümden yazmıştım. Symlink bu yüzden
gerekli ve çözümü, konunun membahında, kdelibs'de yapalım diyorum.

> Dediğim gibi bunlara da gerek yok. Öntanımlı değerleri kullanıyoruz zaten.

Yukarıda yazdığım KDE3 için de geçerli. KDE dışındaki bir ortamda KDE3 ya da
KDE4 uygulamalarını menüye, ortak bir dizinde bulunan menülerden kolayca
erişebilmek için symlink verelim.

--
H. İbrahim Güngör  <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>