[Gelistirici] XDG ortam değişkenleri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
15 Haz 2009 Pzt 22:18:13 EEST

On Monday 15 June 2009 20:00:00 H. İbrahim Güngör wrote:
> Selamlar,
>
> FD.o menu-spec ine[0] göre masaüstü ortamlarınca ortak kullanılan
> dosyalardan bir tanesi applications.menu ve bu dosyanın bulunduğu dizinin
> XDG_CONFIG_DIRS ile export edilmesi gerekiyor.

Bu değişkenlerin hepsinin default değerleri var. Export edilmesi şart değil.

> Şu an ortak dosyalardan bir tanesi olan uygulama.desktop dosyasının ortak
> kullanımı için XDG_DATA_DIRS değişkenini kdelibs paketinde export
> ediyoruz[1]. Bu dosyaya XDG_CONFIG_DIRS ekleyeceğim eğer itirazı olan
> yoksa.

Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyuyoruz ki?

> Sonuç şöyle olacak:
>
> /etc/xdg/menus/kde-applications.menu ->
> /usr/kde/4/etc/xdg/menus/applications.menu
>
> /etc/xdg/menus dizininde GNOME'un oluşturduğu menu dosyası da bulunabilir,
> hangi menü dosyasının kullanılmak istendiğine de pencere
> yöneticisi/masaüstü ortamı paketlerinin bakıcıları XDG_MENU_PREFIX ortam
> değişkenini "kde-" "gnome-" ya da hangisi varsa export ederek kullanabilir.

KDE'ye özel uygulamalar için zaten özel bir dizinimiz var. Sembolik link
kullanmaya gerek yok bence. Herhangi bir çakışma ya da menülerin karışması
durumuyla da karşılaşmadım.

Bunları karşılaştığın bir problemi çözmek için mi öneriyorsun? Gözden
kaçırdığımız başka bir hata olabilir belki. Şu haliyle bir sorun göremiyorum.

> 2008 içinse kde3-applications.menu yapabiliriz.
>
> Buna ilaveten yerel menü ve desktop dizinlerini de ( XDG_CONFIG_HOME ve
> XDG_DATA_HOME ) export edelim mi?

Dediğim gibi bunlara da gerek yok. Öntanımlı değerleri kullanıyoruz zaten.