[Gelistirici] perlmodules --as-needed uyumu

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
7 Haz 2009 Paz 00:37:54 EEST

Cts, 2009-06-06 tarihinde 23:36 +0300 saatinde, Mehmet Nur Olcay yazdı:
> Merhaba,
>
> Yine bir undefined symbols sorunu. Bu konudaki mesajların arttığının farkındayım ancak epeyce bir
> uğraştıktan sonra listeye danışmaktan başka çare kalmıyor, öğreneceğiz yavaş yavaş:)
>
> Şu[1] paketi 2009'a almaya çalışırken, unused direct deps ve undefined symbols sorunları ile
> karşılaştım. autotools olmadığı için, autoreconf veya libtoolize  da işe yaramıyor.

Bence ikili türdeki eklentiler ve modüller konusunda daha esnek
olunmalı. Bunlar dinamik olarak runtime aşamasında yükleniyorlar ve onun
yorumlayıcısı çoktan gereken kütüphaneyi belleğe almış oluyor. Sanki ona
statik olarak linklenmiş gibi çalışıyor.

Birçok python modülünde undefined symbol hatası olmasına rağmen
çalışması tesadüf değil. Ubuntu bir paketinde python modülünün
-lpython2.x e link yaptırmamak için yamamıştı. (Paketi bulunca buraya
atacağım.)

Aynı şey perl için de geçerli. "-lperl" gibi temel perl kütüphanesini
yüklenmediğin düşünmek biraz ileriye kaçar diye düşünüyorum.

Farklı kütüphanelere linklenmesi gereken bir
modül( /usr/lib/libhedehodo.so") linklenemesi derleme hatasıdır, ek yama
ile inşa aşamasında linklenmeli, ben sadece yorumlayıcı kütüphaneleri
için konuşuyorum.

unused direct deps ne olursa olsun temizlenmeli, --as-needed hedefi
koyduk, as-needed uyumlu paketler yapalım. :)

Benim düşüncelerim bunlar,