[Gelistirici] perlmodules --as-needed uyumu

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
7 Haz 2009 Paz 02:44:29 EEST

Burak Çalışkan wrote:
> Bence ikili türdeki eklentiler ve modüller konusunda daha esnek
> olunmalı. Bunlar dinamik olarak runtime aşamasında yükleniyorlar ve onun
> yorumlayıcısı çoktan gereken kütüphaneyi belleğe almış oluyor. Sanki ona
> statik olarak linklenmiş gibi çalışıyor.

Evet. Zaten Perl'ün kendi içinden çıkan modüller bile linklenmiyorlar
perl'e. Python ve Perl modüllerinde çok fazla uğraşmanıza gerek yok.

Ancak standalone bir programlama kütüphanesiyse undefined symbol
bırakmamak iyi olur.
> Farklı kütüphanelere linklenmesi gereken bir
> modül( /usr/lib/libhedehodo.so") linklenemesi derleme hatasıdır, ek yama
> ile inşa aşamasında linklenmeli, ben sadece yorumlayıcı kütüphaneleri
> için konuşuyorum.

linklenememesi linkleme hatasıdır, derleme değil :) her ne kadar mevcut
yapıda derlemeyi de linklemeyi de gcc yapıyor gibi gözükse de,
linklemeyi aslında ld yapıyor.

> unused direct deps ne olursa olsun temizlenmeli, --as-needed hedefi
> koyduk, as-needed uyumlu paketler yapalım. :)

Unused direct deps evet temizlenmeli ama eğer çok vakit kaybettirecekse
ve libm, libdl gibi çok trivial kütüphanelerse bahsi geçen, yine vakit
harcamamayı yeğleyebilirsiniz eğer boğulduysanız build sisteminin içinde.