[Gelistirici] contrib-2009 için tek depo adresi

Taner Taş taner at pardus.org.tr
6 Haz 2009 Cmt 23:42:08 EEST

> On Fri, 5 Jun 2009 23:29:38 +0300 (EEST)

>  ben bu kararı ne zaman nerede aldığımızı hatırlamıyorum

yanlış hatırlamıyorsam 2008 - 2008.1 arası packages alan adı ile
yaşadığımız ciddi bir sorunun akabinde bu konuyu tartışmıştık.

>  paketler alt alan adını atmamızın bir getirisi olacağını düşünmüyorum.
> packages adına yönelmek ve onu paket depoları için öntanımlı
> ayarlamamız önemli ama basit (a.k.a. 3 satır falan galiba) bir dns +
> apache düzenlemesiyle yapılabiliyorsa niye atalım ki ?

Sorun işin basitliği veya zorluğundan ziyade sürüm dosyalarının tek bir
alt alan adı altında sunulması gerektiği ve bu gerekliliğin verilen
hizmetin kalitesiyle doğrudan ilişkili olduğu durumu.. Depo adresi nedir
sorusunun cevabı pardus.org.tr alan adı için, yerlisi veya yabancısı için
tek bir alt alan adı olmalı. Üzerinde tartıştığımız konu, Pardus
Projesi'nin resmi ana deposu, wiki değil arkadaşlar...

>  - tüm paket depo adreslerini packages.pardus.org.tr altından sunalım

>  - paketler.pardus.org.tr de packages.pardus.org.tr ye alias olsun
>  - packages.pardus.org.tr deki sayfamızın da tarayıcı diline göre
> açılmasını sağlayalım

repokit, statik sayfalar oluşturması ve bütün linklerin birbirine paralel
olması sebebiyle birbirine aliaslı iki alan adı üzerinden farklı dillerde
içerik sunmak şu haliyle mümkün görünmüyor. En basit yolu içerikleri
/tr/.. ve /en/.. şeklinde ayırmak ama, kimsenin buna eyvallah diyeceğini
sanmıyorum. "Language Negotiatin" dediğimiz bu dile göre içerik uzlaşımı
konusu, aliaslanmış iki alan adı üzerinden yapılacaksa repokit tarafında
oluşturulacak sayfalar için düzenleme yapmamız gerekiyor.

>  böylece tek documentroot, paketlerin konulduğu tek dizin / depomuz
> olur, symlink vb. şeylerle uğraşmayız (niye uğraştık ki zaten bugüne
> kadar), dışarıdan bakan kullanıcılar için de hayatlarında bir şey
> değişmemiş olur

repokit'de gerekli değişiklikler yapılır ve kullanıcılara paketler
sunucusunun resmi olarak packages alan adı altında hizmet vereceği
duyurulursa neden olmasın?

Taner

--
"Make everything as simple as possible, but not simpler."
  A. Einstein