[Gelistirici] contrib-2009 için tek depo adresi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Haz 2009 Cmt 19:19:14 EEST

On Fri, 5 Jun 2009 23:29:38 +0300 (EEST)
Taner Taş <taner at pardus.org.tr> wrote:

> 2009 Alfa'da ön tanımlı depo "packages.pardus.org.tr" alan adını
> kullanıyor dikkat ettiyseniz. Tek alt alan adı kullanımına yönelik
> karar aldığımız için bu şekilde olsun dedik.

 ben bu kararı ne zaman nerede aldığımızı hatırlamıyorum

> Bu nedenle contrib-2009 deposunu sadece packages alt alan adı
> üzerinden servise sundum.
>
> http://packages.pardus.org.tr/contrib-2009/pisi-index.xml.bz2
>
> 2009 kararlı ve test depoları için de "paketler" alt alan adı
> altındaki doğrudan erişilebilir linkleri kaldırmayı planlıyorum kısa
> süre içinde..

 paketler alt alan adını atmamızın bir getirisi olacağını düşünmüyorum.
packages adına yönelmek ve onu paket depoları için öntanımlı
ayarlamamız önemli ama basit (a.k.a. 3 satır falan galiba) bir dns +
apache düzenlemesiyle yapılabiliyorsa niye atalım ki ?

 - tüm paket depo adreslerini packages.pardus.org.tr altından sunalım
 - paketler.pardus.org.tr de packages.pardus.org.tr ye alias olsun
 - packages.pardus.org.tr deki sayfamızın da tarayıcı diline göre
açılmasını sağlayalım

 böylece tek documentroot, paketlerin konulduğu tek dizin / depomuz
olur, symlink vb. şeylerle uğraşmayız (niye uğraştık ki zaten bugüne
kadar), dışarıdan bakan kullanıcılar için de hayatlarında bir şey
değişmemiş olur