[Gelistirici] contrib-2009 için tek depo adresi

Taner Taş taner at pardus.org.tr
6 Haz 2009 Cmt 11:04:24 EEST

> Merhaba,
>
> Sat, 6 Jun 2009 02:27:36 +0300 (EEST), Taner Taş <taner at pardus.org.tr> :

> paketler.pardus.org.tr senelerdir kullanilan bir alan adinin olmasinin
> yani sira, yalniz Turkce bilen kullanicilara bir anlam ifade ediyor.
> Keza hata/bugs.pardus.org.tr ikilisi icin de bu gecerli.
>
> Nasil bir kontrol/takip artisi getiriyor anlayamadim acikcasi. DNS'te
> bir tane CNAME satiri, Apache'de de bir tane ServerAlias satirindan
> bahsediyoruz burada. Bir kere yazildiktan sonra da hic
> degistirilmeyecek satirlar.

Merhaba,

ServerAlias kullanmıyoruz çünkü her iki sanal adresin DocumentRoot'u
farklı. Aynı içeriği farklı dizinler altında sunmak için, basit de  olsa
ekstra birşeyler yapmak gerekiyor. Teknik olarak birkaç alternatif
üzerinde tartışabiliriz ama, tek bir alan adı üzerinden sürüm dosyalarını
yayınlama kararı alınmasına gelindiğinde "alternatifler" üzerinde
tartışmanın mantıksal olarak bir gerekçesi kalmıyor.

hata.pardus.org.tr içerik sunan, birebir kullanıcı etkileşimini gerektiren
bir hizmetin sunulduğu bir yer. Burada tek bir alt alan adı ile hizmet
etme kararının gerekçesi, amaç ile uyuşmazlık gösterebilir ama aynı durum
paketler sunucusu için geçerli değil. Paketler söz konusu olduğunda
kullanıcı ile etkileşimi sağlayan pisi veya package-manager'in kendisi,
adres değil.

Sürüm dosyalarımızı sunduğumuz ftp.pardus.org.tr  adresinin
dosya.pardus.org.tr gibi bir alternatifi yoksa yine benzer bir şekilde
içerikten ziyade sürüm dosyalarını yayınladığımız paketler sunucusunun da
alternatifi olmaması gerekir. hata.pardus.org.tr ve bugs.pardus.org.tr
arasındaki içerikten/yönlendirmeden kaynaklanacak bir sorunun yaratacağı
sıkıntıların size geri dönüşü ile paketler sunucusunun yaratacağı
sıkıntıların geri dönüşü ve maliyeti aynı oranda olmayacaktır. Son olarak,
bunu bir kolaylığa kaçma gerekçesi olarak sunmaktan ziyade, daha kaliteli
hizmet sunmanın bir gereği olduğunu da ayrıca belirtmek isterim.

Sağlıcakla..

Taner

--
"Make everything as simple as possible, but not simpler."
  A. Einstein