[Gelistirici] contrib-2009 için tek depo adresi

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
6 Haz 2009 Cmt 12:45:04 EEST

2009/6/6 Taner Taş <taner at pardus.org.tr>:

> Merhaba,
>
> ServerAlias kullanmıyoruz çünkü her iki sanal adresin DocumentRoot'u
> farklı. Aynı içeriği farklı dizinler altında sunmak için, basit de  olsa
> ekstra birşeyler yapmak gerekiyor. Teknik olarak birkaç alternatif
> üzerinde tartışabiliriz ama, tek bir alan adı üzerinden sürüm dosyalarını
> yayınlama kararı alınmasına gelindiğinde "alternatifler" üzerinde
> tartışmanın mantıksal olarak bir gerekçesi kalmıyor.
>
> hata.pardus.org.tr içerik sunan, birebir kullanıcı etkileşimini gerektiren
> bir hizmetin sunulduğu bir yer. Burada tek bir alt alan adı ile hizmet
> [...]

ftp.pardus.org.tr adresi ile packages.pardus.org.tr adresini
karşılaştırmak hatalı. Bu argümanı en baştan tamamen yok sayıyorum.

Genel yorum
-------------------
paketler.pardus.org.tr üzerinden kullanıcıya içerik sunduğumuz bir
adres ve devamında da buradan dosyalara erişilebiliyor. Her ne kadar
kullanıcıların buradaki paketlere sadece package-manager ve pisi ile
ulaştığını önvarsayıyor olsanız da bunun doğru olmadığını, birçok
kullanıcının o adrese başka yollarla da ulaştığını dahası zaman için
bu adresi kullanan harici betik/sayfa vs.ler hazırlandığını biliyoruz.
Artık çok genç bir dağıtım olmadığımıza göre geriye uyumluluk konusuna
da dikkat etmemiz, bazı şeyleri "çat" diye kırmamamız gerekiyor.

Kişisel görüş
-------------------
Bu işin sunucu tarafında (çok fazla) ekstra yük getirmediğini az çok
eli sunucu yönetmiş insanlar olduğumuzdan biliyoruz. Kaldı ki, çok
fazla yük getirecek olsa dahi depolar için paketler.pardus.org.tr
adresinden vazgeçmememiz gerektiğine inanıyorum. Bence dağıtım ve
dağıtımın çevresinde oluşan/gelişen her türlü araç/sayfa/içerikte her
ne kadar zahmetli olursa olsun Türkçe kullanmaktan vazgeçmemeliyiz.
Söz konusu olan bir subdomain dahi olsa.

Bu inancım tamamen benim inandığım dağıtım politikaları ile alakalı
olduğundan detaylara girmemeyi tercih ediyorum.

Çözüm önerisi
Bu arada, tek problem sunucu tarafındaki zorluklarsa ve bunları daha
makul bir yolla çözmeyi düşünmezseniz (bknz. Doruk'un yazdıkları) şu
anki düzende ilgili dizindeki güncellemeleri yapmam için benim
kullanıcıma gerekli yetkileri verebilirsiniz. Böylece sizi bu alt alan
adının bakımı yükünden de kurtarmış olabilirim.

İyi çalışmalar
Türker