[Gelistirici] [paketler-commits] r71775 - in playground/ggorgen/chromium-browser: . files

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
6 Tem 2009 Pzt 00:27:16 EEST

2009/7/5 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

E-postanın bundan sonraki kısmı biraz saçma ve gereksiz olmamış mı?

> Bu paketi yaparak Pardus'ta Chromium tarayıcısının sorumluluğunu üstlenmiş
> oluyorsun. Diğer geliştiriciler de bunu düşünerek ayrıca paketlemeye
> girişmiyorlar. Gerçi şu an paket, playground dizininde yer alıyor; ama yine
> de
> paketle uğraşan biri olduğu için ayrıca emek sarfetmek istenmiyor. Eğer
> uygulamayı yeteri kadar tanımıyorsan bu işi başkalarına bıraksan daha iyi
> olur.

playground'un anlamı nedir peki? ya da ne tarz paketler playground'a
girmelidir, ne tarz çalışmaları ekleyebiliriz?

Adı üzerinde, oyun alanı, kum havuzu. (PG'da paketi olanlar adına çoğul
konuşmamda sakınca yoktur herhalde) Yapılan çalışmalar buraya upload
ediliyor:

   -  kendi bilgisayarımızın/sistemimizin özelliklerinden
   kaynaklanabileceğini düşündüğümüz sorunlarla ilgili başka hayırsever
   testçi/geliştirici arkadaşlara paketleri denettirip, bilgi sahibi oluyoruz.
   - Yeri geliyor çeşitli deneysel çalışmaları oraya koyuyoruz. Her konulan
   paket çalışmaya da biliyor, 2009'a hazırlamak için bir paketimi alıyorum
   2008 deposundan, üzerinde daha bitmemiş değişiklikler yapıyorum. Ya da hede
   paketinde hödö özelliğini açarak derleyince neyle karşılaşıcam acaba? diye
   test ediyorum.

Playground diye bir yer olduğunu bilen birisinin yukarıda yazdıklarımı da
bildiğini kabul ediyorum ben. PG'daki paketlerde de ilgimi çeken olursa
"nasıl şeymiş, dur bir de ben de bakayım" diyip deniyorum, eksiği gediğini
görürsem de geliştiricisine haber veriyorum bir şekilde. Düzgün bir şekilde
paketlemediğini düşünüyorsam da alırım, kendi PG'umda "düzgün" bir şekilde
paketlerim. Kötü olan versiyon zaten doğal seleksiyonda elenecektir :)

> Sadece bu paket değil başka paketlerde de benzer durumların yaşandığını
> görüyorum. Lütfen hakkında fazla bilgiye sahip olmadığımız yazılımları
> paketlemeye çalışmayalım.

Gökmen Pardus geliştirme süreci ile ilgili temel bilgileri es geçseydi,
paketin bu halini direk review'a atsaydı, bu uzun cümle yerine +1 koyardım.
Ama PG yahu!.. Gerçekten kafanda nasıl bir PG resmi var, anlayamadım. (ftp
alanının olmaması, uzaktan bağlanıp paketleri derlemeye çalışabileceğimiz
bir makinanın olmaması gibi konulara hiç girmiyorum bile, thread katili olur
bu konular yoksa =) )

--
- Serdar Dalgic