[Gelistirici] Sürüm adı.

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
28 Oca 2009 Çar 08:28:41 EET

28 Ocak 2009 Çarşamba 07:15:20 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Tue, 27 Jan 2009 18:24:03 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :
>
> Ustteki belgeye bakinca bircok konuda yeni bilgiler edindim :)

Belge şu andaki durumu yansıtıyor. Kurumsal sürüm dışındakiler zaten yıllardır
uygulamakta olduğumuz şeyler.

> - "Pardus Bireysel" sürümünün 2008.3, 2009.1, vb surum adlarina "proje
> yonetimi" (cekirdek ekip? / PR?) karar verecek.

Ara sürüm adlarına her zaman proje yönetimi (ben, gerek gördüğüm ve uygun
gördüğüm çevre ile) karar vermişti. Burada bir değişiklik öngörmüyoruz. Zaten
Gazze ile ilgili tartışma ara sürüm adlarını kapsamıyordu anladığım kadarı
ile. Kapsıyordu ise dahi, yineliyorum, bu adlar bir pazarlama stratejisinin
bir parçası. DEğişiklik yapılması düşünülmüyor.

> - "Pardus Bireysel" surumunun test surumlerinin (Alfa, Beta, RC, vb)
> kod adlarina surum yoneticisi karar verecek (bunu yaparken
> gelistiricileri de karara katabilir).

Deneme sürümlerinin kod adlarına zaten sürüm yöneticisi karar veriyordu hep.
Bunu yaparken de uygun gördüğü yöntemi (çevresinden fikir alma, geliştirici
listesi ile paylaşma, TÜBİTAK UEKAE geliştiricileri tarafından ekseriyetle
desteklene bir adı veto etme, vb) kullanıyordu.

> Simdi bunlardan dogru anliyorsam, "bir politika gelistirelim"
> dediginiz, sadece test surumlerinin (alfa, beta, rc, vs) kod adlarina
> nasil karar verilecegi degil mi? Digerine karar vermis durumdasiniz
> zaten.

Evet. Zaten bu tartışmanın başından bu yana aynı şeyi söylüyordum. Ana ve ara
sürümler bizim "piyasa"ya çıkardığımız ürünler. Adları dahil konumlanmaları
son derece önemli ve sistemli (pazarlama açısından) bir şekilde yürütülmesi
gerekiyor. Bu alanda zaman içerisinde hızla değişme olasılığı olan
geliştiricilerin (TÜBİTAK UEKAE çalışanı ya da değil) beğenilerini temel
almamız mümkün değil.

İyi çalışmalar,

--
Erkan Tekman