[Gelistirici] E-posta cevaplarken...

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
24 Oca 2009 Cmt 16:58:51 EET

24 Oca 2009 Cts tarihinde, Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> yazdıklarımdan, bizdeki alıntı metoduna katılmadıüğım
> anlaşılmasın, sadece başka yerlerde başka pratikler olduğunu, belki
> doğru belki yanlış ama olduğunu gözardı etmememiz gerektiği.

C: Aşağıdan yukarıya okumak zor da ondan.
S: Top post neden kötüdür?

Başka yerlerdeki pratikler, kullanılan istemcilerinin cevap yazarken hatalı
davranmasından ve bu hatalı davranışın yıllarca korunması sonucu
kullanıcıların alışması ve bu kullanıcıların bir e-posta kültürüne sahip
olmamasından kaynaklanıyor.

E-postanın okunmasını zorlaştıran her şey kötüdür. Top-post, iç içe birkaç
yanıt, cıvıl cıvıl renkler, ...

Diğer listeleri, pratikleri, alışkanlıkları geçtim. Bu listenin kuralları
var, üye olduğunuzda hatırlatılan, tahminen kimsenin okumadığı. Kaynak
kodlarında da CODING (style) dosyası olur, okumaz ve/veya
uymazsanız "benim yama neden hala uygulanmadı" diye düşünür
durursunuz. "Ne oldu bizim yama" diye sorduğunuzda cevap gelirse ne ala.

Listelere gelen e-postalarda, uzun alıntılardan ve hangi kısma cevap
verildiğini anlamaktan sıkılıp e-postayı okumama gibi bir lüksümüz yok,
acı çeke çeke okuyoruz, ancak davranışlar tekrarlandıkça "yeter" demek
şaşırılacak bir davranış değil.