[Gelistirici] E-posta cevaplarken...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Oca 2009 Cmt 15:51:39 EET

2009/1/24 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>

> Sat, 24 Jan 2009 00:17:02 +0100, selim ok <selimok at gmail.com> :

> O insanlar genelde e-posta ile az iletisim kuranlar oluyor.

Doruk hocam genelleme yapmak cok dogru degil. Benim gordugum tum sirket
yazismalarinda, Outlook'un da yardimiyla tum yanıtlar hep uste yazilır.
Pratik boyle. Alinti yapmak nispeten az başvurulan bir metod, nadiren de
alttaki mesajin icine farkli renkte ve EE--> gibi bir baslangic kelimesiyle
yorum yazildigi oluyor.

Ancak "linux" camiasinda, kernel mesaj listelerinde, bilisim camiasi icinde,
bu "gereken kadar alinti yapip asagiya yazma" modeli kullaniliyor. Belki her
isin kendine gore gereklilikleri var ve bu is icin boylesi daha dogru. Belki
de doğrusu bu ama pratikte kullanılmıyor.

Alintilarin hic kesilmemesi gerektigini, ayni konuda 10 tane mesaj
> donuyorsa, hepsinin altalta tum mesajlarda yer almasini hayal ederler.
> Amac da, gerekirse "mesajin basini da okuyabilmek". Eski mesajlarda
> soylenen bisi varsa, o mesajda asagi kaydirip, zibil ">" isareti
> arasindan mesaji okumaya calisirlar. Cunku onceki mesaji da okur okumaz
> silmislerdir.

Yine bir genelleme olmus. Ornegin işim geregi sıklıkla forward edilmis
postalarla karsilasiyorum, eger asagilari, herkesin ne yanit verdigini
olayin nasil gelistigini ne olup ne bittigini goremezsem, ya da boluk porcuk
alintilarla gorursem, konunun ne oldugunu detayiyla anlamam dogrusu pek
mumkun olamiyor. İleten kişiden geri kalan tüm postaları da gönder ki
içlerinde arama yapıp nerden alıntı yapılmış görebileyim de diyemiyoruz
haliyle.

Bir de onlardan her gun, hic yuzyuze/telefonda gorusme firsatlari
> olmayan kisilerle, tamamen farkli alanlarda yuzlerce mesaj/konuyu takip
> ederek yazismalarini isteyin, bakalim ne oluyor :)

Yine genelleme ve yine işim gereği, avrupa orta dogu afrika kıtalarındaki
ihale takımları ile, ancak çok az kişi ile yüzyüze görüşerek çalışıyorum.

> Daha gelismis bir e-posta dunyasinda ise e-posta istemcilerinde
> klasorlere filtreleme, arsivleme, threaded okuma, arsivde arama vb
> ozellikler kullaniliyor. Bir yazi okurken bunun onceki uzun bir mesajin
> neresiyle ilgili yazildigini anlamak istersiniz, yazinin hemen ustunde
> ilgili alintiyi ararsiniz ornegin. Bu yazdiklarim, yazinin x yeri ile
> ilgili degil, y yeri ile ilgili diyebiliyorsunuz. Hassas yanlis
> anlasilmalarin da onune gecebiliyor bu "ince ayar". O nedenle sadece
> bir "tercih" degil, cogu zaman bir gereklilik.

Dediğim gibi bizim Pardus geliştirme çabalarımız için dediklerine katılmamak
mümkün değil. Elimin altında gmail gibi bir yardımcı da var threaded görmek
için. Benim söylemek istediğim şirketlerde yukarda yazdığın metodların çok
azı kullanılıyor, hala insanların %99'u sadece "arşivleme" ve klasorlere
atma özelliğini kullanmayı biliyor.

Yukarda yazdıklarımdan, bizdeki alıntı metoduna katılmadıüğım anlaşılmasın,
sadece başka yerlerde başka pratikler olduğunu, belki doğru belki yanlış ama
olduğunu gözardı etmememiz gerektiği.

--
Emre