[Gelistirici] E-posta cevaplarken...

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
24 Oca 2009 Cmt 10:02:18 EET

Sat, 24 Jan 2009 00:17:02 +0100, selim ok <selimok at gmail.com> :

> yoksa gercekten bazilari (benim is yerimdeki bazi arkadaslarim gibi)
> uste yazmanin daha dogru oldugunu mu savunuyor.
O insanlar genelde e-posta ile az iletisim kuranlar oluyor.

Alintilarin hic kesilmemesi gerektigini, ayni konuda 10 tane mesaj
donuyorsa, hepsinin altalta tum mesajlarda yer almasini hayal ederler.
Amac da, gerekirse "mesajin basini da okuyabilmek". Eski mesajlarda
soylenen bisi varsa, o mesajda asagi kaydirip, zibil ">" isareti
arasindan mesaji okumaya calisirlar. Cunku onceki mesaji da okur okumaz
silmislerdir.

Bir de onlardan her gun, hic yuzyuze/telefonda gorusme firsatlari
olmayan kisilerle, tamamen farkli alanlarda yuzlerce mesaj/konuyu takip
ederek yazismalarini isteyin, bakalim ne oluyor :)

Daha gelismis bir e-posta dunyasinda ise e-posta istemcilerinde
klasorlere filtreleme, arsivleme, threaded okuma, arsivde arama vb
ozellikler kullaniliyor. Bir yazi okurken bunun onceki uzun bir mesajin
neresiyle ilgili yazildigini anlamak istersiniz, yazinin hemen ustunde
ilgili alintiyi ararsiniz ornegin. Bu yazdiklarim, yazinin x yeri ile
ilgili degil, y yeri ile ilgili diyebiliyorsunuz. Hassas yanlis
anlasilmalarin da onune gecebiliyor bu "ince ayar". O nedenle sadece
bir "tercih" degil, cogu zaman bir gereklilik.

                   Doruk