[Gelistirici] Tasarım ve kullanışlılık işleri

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
22 Oca 2009 Per 20:42:56 EET

22 Ocak 2009 Perşembe 14:33:24 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Pardus'un "kullanici dostu" gecinip, bu kadar radikal bir kullanici
> davranisi degisikligini zorlamasini hala aklim almiyor.
>
> Yani ben ne kullanilabilirlik doktorasi yaptim, ne laboratuvarlarinda
> bulundum ama kendisi disinda birkac kullanici ile ugrasmis bir insanin
> buradaki hatayi gorebilecegini dusunuyorum.

Neyse ki Türkiye'nin önde gelen etkileşim tasarımı, arayüz tasarımı ve
kullanışlılık araştırma gruplarından biri ile birlikte çalışma olanağı bulduk
ve şimdi de bu çalışmayı çok daha yaygın ve geniş bir alana yayma
hazırlıkları yapıyoruz. [1]

Söz konusu çalışmaların 2009'a yetişmesi mümkün değil, doğal olarak. Bu
nedenle kısa vadede "kara düzen" gitmeye devam etmekten başka çaremiz yok.
Ama 2010 ve sonrası için artık kullanışlılıkçı, grafik tasarımcı, arayüz
tasarımcı, vb olmamıza fazla gerek kalmayacak; YTÜ ile yaptığımız çalışmalar
pek çok soru işaretini ortadan kaldıracaklar.

Önümüzdeki haftalarda YTÜ ile yürüteceğimiz proje kapsam belirleme
çalışmalarında kullanılmak üzere geliştiricilerimizin (*tüm*
geliştiricilerimizin) önerilerini (örneğin "Kaptan'ın kullanışlılık testi
yapılsın", "Kaptan için arayüz tasarımı yapılsın", "Kaptan tasarım kılavuzu
oluşturulsun" gibi) kısa ve açık bir şekilde iletmelerini rica edeceğim.
Toplantı zamanı kısıtlı ve sonucunda varılması gerekli aşama belli olduğundan
böyle bir liste üzerinden çalışmak zorundayız, geliştiricilerimiz (*hiçbir*
geliştiricimiz) toplantıda yer alamayacak.

Bilgilerinize,

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~tekman/zangetsu/blog/2008/09/11/16/

--
Erkan Tekman