[Gelistirici] Açık hatalar için test takımından faydalanmak

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 16:04:17 EET


On Wednesday 21 January 2009 14:16:52 Onur Küçük wrote:
> Wednesday 21 January 2009 Tarihinde 12:28:45 yazmıştı:
> > Merhaba,
> >
> > Aşağıdaki 2 senaryoya uygun pek çok hata uzun süre açık kalabiliyor her
> > hangi bir geri dönüş olmazsa;
> >
> > Senaryo 1: Kullanıcı hata girer, kullanıcıdan hata ile ilgili bilgi
> > istenir, bilgi gelmez hata açık bekler.
> >
> > Senaryo 2: Kullanıcı hata girer, hata çözülür, kullanıcıdan onay istenir,
> > kullanıcıdan yanıt gelmez hata açık kalır.
> >
> > Bu iki senaryoya uygun hataların daha hızlı kapatılabilmesi için test
> > takımından faydalanabileceğimizi düşünüyorum.
> >
> > Hata takip sisteminde Senaryo 1 için NEEDINFO Senaryo 2 için NEEDSTESTING
> > anahtar sözcüklerini kullanırsak bu sözcükleri içeren hataları hazır
> > arama sayfaları[1] ve bunlara bağlı RSS beslemeleri ile  takip edilebilir
> > olacak.
> >
> > Öncelikle hatayı tekrar eden test takımı üyesi, daha sonra hataya ve
> > çözümüne ilişkin bilgileri sağlayabilir. Özellikle elimizde bulunmayan
> > donanımlardan kaynaklı hatalar için bu sistemin faydalı olacağını
> > düşünüyorum.
> >
> > Tabi bunun için geliştiricilerin veya birisinin ( misal ben :) )
> > mesajları uygun şekilde taglaması gerekiyor.  Konu ile ilgili aksi yönde
> > görüş bildiren olmazsa önümüzdeki 2 Hafta içinde test takımını
> > bilgilendirip uygulamayı başlatmak istiyorum. Görüşler, öneriler ?
>
>  Bu taglama işini belli bir kişi yapacaksa, neye göre yapacak ?

Bence en uygunu bilgi isteyen/çözüm commit eden geliştiricinin buna dikkat 
edip bu tag'ı eklemesi. Ama bu iş hata ile uğraşan adama ek yük getirmesin 
vs. derseniz bugzilla ile uğraşan geliştiriciler veya ben de yapabilirim bu 
işi.

Bu arada başından beri Anahtar sözcük yazmak üzerinden konuşuyoruz işi ama bu 
bilgi hatanın durum (status) bilgileri arasınada girebilir daha kolay olur 
derseniz.

>
>  Bir hatanın gerçekten başka bir hata ile aynı olduğu kararını, hata ile
> ilgili geliştiricinin dışında birinin yapması ne kadar sağlıklı olacak ?
> Benim hata kayıtlarında en çok yaşadığım sıkıntı aynı kayda birden fazla
> kişinin hatalarının aynı olduğunu zannedip "bilgi kalabalığı" yapması ve
> olayı iyice çorba etmesi.
>

Bunu engelleyecek bir gümüş kurşunum yok, zaman, tecrübe ve sabır ile 
olgunlaşacak bir süreç bu. Diğer taraftan burada [1] nasıl hata tekrar 
edilebileceğine dair bir belge yazmıştım.  Buraya bu tür yanlışlıkların nasıl 
fark edilebileceğine dair öneriler koyabiliriz. Ayrıca ben de test takımını 
yönlendirirken bu konu ile ilgili daha özenli davranmalarını isterim.

>  Bu durumun üstesinden gelebilmek için bugzilla da zaten "DUPLICATE" diye
> bir sistem var. Bu sistemin üzerine "daha verimli" olacak bir şey ortaya
> koyabilecek miyiz ? Yoksa iyice hata kayıtlarının çorba olmasına mı sebep
> olacağız ?

Burayı tam anlayamadım, konuştuğumuz sistem ile "DUPLICATE" arasında ilişki 
kuramadım, açıklarsan sevinirim...

[1] http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Hata_onaylamak

-- 
İyi Çalışmalar,

Serbülent



Gelistirici mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi