[Gelistirici] Açık hatalar için test takımından faydalanmak

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 17:28:58 EET

Wednesday 21 January 2009 Tarihinde 16:04:17 yazmıştı:

> Bence en uygunu bilgi isteyen/çözüm commit eden geliştiricinin buna dikkat
> edip bu tag'ı eklemesi. Ama bu iş hata ile uğraşan adama ek yük getirmesin
> vs. derseniz bugzilla ile uğraşan geliştiriciler veya ben de yapabilirim bu
> işi.

 NEEDINFO şu anda var diye biliyorum, komiti yapan / hatanın atandığı
geliştirici de ihtiyaç duyduğunda kullanıyorsa ayrıca birinin "ya yok bu
needinfo işaretlenmeli" demesine ne gerek var ?

> Bu arada başından beri Anahtar sözcük yazmak üzerinden konuşuyoruz işi ama
> bu bilgi hatanın durum (status) bilgileri arasınada girebilir daha kolay
> olur derseniz.

> Bunu engelleyecek bir gümüş kurşunum yok, zaman, tecrübe ve sabır ile
> olgunlaşacak bir süreç bu. Diğer taraftan burada [1] nasıl hata tekrar
> edilebileceğine dair bir belge yazmıştım.  Buraya bu tür yanlışlıkların
> nasıl fark edilebileceğine dair öneriler koyabiliriz. Ayrıca ben de test
> takımını yönlendirirken bu konu ile ilgili daha özenli davranmalarını
> isterim.

 Burayı anlamadım ben. Tek tek olası bütün hata senaryolarını mı
belgelendireceğiz ? Bir hata kaydında USB ID si hede olan kameradan görüntü
alamıyorum dediğinde olayın içine kaç tane bileşen giriyor (xorg sürücüsü,
xorg ayarları, kernel sürümü / i2c, oynatan program, oynatan programın
bağımlılıkları, kernel sürücüsü ve dolayısıyla belki de pisi vs. vs.).

 Genel bir bilgi koyacağım diyorsan olabilir tabi ki, ama iş hata ile uğraşan
geliştirici için pirinç taşı ayıklama haline gelecekse mevcut iş gücünü iyice
verimsizleştirir.

> Burayı tam anlayamadım, konuştuğumuz sistem ile "DUPLICATE" arasında ilişki
> kuramadım, açıklarsan sevinirim...

 Herkes aynı hataya yorum yazacağına farklı hata kaydı olarak girer ve ilgili
geliştirici sorunun aynı olduğunu düşündüğünde duplicate olarak işaretler. Ama
bu demek değil ki her hata kaydı girildiğinde o hatayı tekrarlayan her kes
birer hata girsin, geliştiriciyi çileden çıkarmaya gerek yok.