[Gelistirici] Açık hatalar için test takımından faydalanmak

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 14:16:52 EET

Wednesday 21 January 2009 Tarihinde 12:28:45 yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Aşağıdaki 2 senaryoya uygun pek çok hata uzun süre açık kalabiliyor her
> hangi bir geri dönüş olmazsa;
>
> Senaryo 1: Kullanıcı hata girer, kullanıcıdan hata ile ilgili bilgi
> istenir, bilgi gelmez hata açık bekler.
>
> Senaryo 2: Kullanıcı hata girer, hata çözülür, kullanıcıdan onay istenir,
> kullanıcıdan yanıt gelmez hata açık kalır.
>
> Bu iki senaryoya uygun hataların daha hızlı kapatılabilmesi için test
> takımından faydalanabileceğimizi düşünüyorum.
>
> Hata takip sisteminde Senaryo 1 için NEEDINFO Senaryo 2 için NEEDSTESTING
> [...]

 Bu taglama işini belli bir kişi yapacaksa, neye göre yapacak ?

 Bir hatanın gerçekten başka bir hata ile aynı olduğu kararını, hata ile
ilgili geliştiricinin dışında birinin yapması ne kadar sağlıklı olacak ? Benim
hata kayıtlarında en çok yaşadığım sıkıntı aynı kayda birden fazla kişinin
hatalarının aynı olduğunu zannedip "bilgi kalabalığı" yapması ve olayı iyice
çorba etmesi.

 Bu durumun üstesinden gelebilmek için bugzilla da zaten "DUPLICATE" diye bir
sistem var. Bu sistemin üzerine "daha verimli" olacak bir şey ortaya
koyabilecek miyiz ? Yoksa iyice hata kayıtlarının çorba olmasına mı sebep
olacağız ?