[Gelistirici] Açık hatalar için test takımından faydalanmak

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 12:28:45 EET

Merhaba,

Aşağıdaki 2 senaryoya uygun pek çok hata uzun süre açık kalabiliyor her hangi
bir geri dönüş olmazsa;

Senaryo 1: Kullanıcı hata girer, kullanıcıdan hata ile ilgili bilgi istenir,
bilgi gelmez hata açık bekler.

Senaryo 2: Kullanıcı hata girer, hata çözülür, kullanıcıdan onay istenir,
kullanıcıdan yanıt gelmez hata açık kalır.

Bu iki senaryoya uygun hataların daha hızlı kapatılabilmesi için test
takımından faydalanabileceğimizi düşünüyorum.

Hata takip sisteminde Senaryo 1 için NEEDINFO Senaryo 2 için NEEDSTESTING
anahtar sözcüklerini kullanırsak bu sözcükleri içeren hataları hazır arama
sayfaları[1] ve bunlara bağlı RSS beslemeleri ile  takip edilebilir olacak.

Öncelikle hatayı tekrar eden test takımı üyesi, daha sonra hataya ve çözümüne
ilişkin bilgileri sağlayabilir. Özellikle elimizde bulunmayan donanımlardan
kaynaklı hatalar için bu sistemin faydalı olacağını düşünüyorum.

Tabi bunun için geliştiricilerin veya birisinin ( misal ben :) ) mesajları
uygun şekilde taglaması gerekiyor.  Konu ile ilgili aksi yönde görüş bildiren
olmazsa önümüzdeki 2 Hafta içinde test takımını bilgilendirip uygulamayı
başlatmak istiyorum. Görüşler, öneriler ?

[1] http://bugs.pardus.org.tr/buglist.cgi?keywords=NEEDINFO

--
İyi Çalışmalar,

Serbülent