[Gelistirici] Sürüm adı.

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
21 Oca 2009 Çar 01:15:02 EET

On Wednesday 21 January 2009 00:32:59 Ozan Çağlayan wrote:
> Üzerinden vakit geçmiş, kararı bir şekilde verilmiş ve size
> sorulmamış/sorulamamış/unutulmuş/es geçilmiş bir konu hakkında, çekirdek
> ifadesini X yapmak yerine Pardus geliştiricileri yapsaydık daha mı doğru
> olacaktı? Bu sefer de bize sorulmadan sanki bizim de görüşümüz varmış
> gibi adımız geçti olacaktı, kişisel fikrim ben öyle yapmazdım daha
> yanlış olurdu.

Furkan bu niye böyle olmuş, artık olmasın lütfen demiş. Kimse orda yanlışlık
var düzeltelim dememiş. Dolayısıyla kimsenin o yazının iyileştirmesi yönünde
bir talebi olmamış. Bundan sonra bu işi nasıl yaptığımızı -gerekiyorsa-
netleştirelim ya da -gerekmiyorsa- netleştirmek gerekmediğini bilelim denmiş.

> Benim aslen Furkan'a "ben yazmaktan sıkıldım" diye bahsettiğim şey tam
> da bu "yorgan gitti kavga bitti" yapmaya çalışıyormuşuz varsayımının
> dillendirilmesi. Siz bir şeyi eleştirdiğinizde biz onu yorgan altı
> etmiyoruz, oturuyoruz konuşuyoruz.

Eminim burada yazılanların sizin aranızda konuşuluyor olduğuna. Lakin
yukarıdaki paragrafta yazdığım gibi, "bu niye böyle olmuş acaba" sorusunun
ardından yazının değişmiş olması tam olarak  bu tabire denk geliyor.

Sorunları görmezden gelmek yerine çözmeye niyetli olduğumuza inandığım için
bu kadar yazıyorum buraya. Yoksa çoktan ümidi kesmiş kitle gibi ben de
susabilirim kolayca.

> Buna kimsenin çok fazla itirazı olduğunu sanmıyorum ancak dediğim gibi
> bunun yapılmamış olması, hemen bir ayrımcılık işaret olarak algılanmamalı..

Ben arada bir ayrım olmadığına inanıyorum zaten. Lakin kendisini ayrı olarak
görenlerin böyle görmesine mani olamıyoruz, zaman zaman da böyle olmasını
sağlayacak şeyler yapıyoruz.

> Daha şık olurdu. İkinci kısma gelince, biz bütün gün seviniyoruz
> geliştirici listesi canlandı, ne çok geliştirici katıldı son dönemde
> aramıza, ne güzel paketler yapıyorlar diye siz niye kendinize
> geliştirici diyemiyorsunuz?

Benim kendime ve diğer geliştiricilere geliştirici demek konusunda bir
sıkıntım yok. Bunu önceki mailda bahsi geçen threadde de söylemiştim. Lakin
bu sıkıntıyı çeken insanlar var ve onların bu sıkıntıyı çekiyor olması bir
noktadan sonra bize de sıkıntı oluyor. (Bize ne sıkıntı yarattığını önceki
threadde yazdım. Oradan bakabilir hatta oradaki maillarıma cevap yazabilir, o
tartışmayı geliştirmeye devam edebiliriz.)

Bu durumu engellemek için biraz daha dikkatli olalım. Tut ki elimizden kaçtı
ya da bilinçli olarak bu duruma ters birşey yaptık, diyelim ki "O
sıkışıklıkta elimizden kaçmış, böyle olmuş. Bundan sonra dediğiniz gibi
yapmaya özen gösterelim. Bize de zaten öylesi daha iyi geliyor" ya da "Bize
bu şekilde uygun geliyor. Bundan sonra da bu iş şu şekilde yürüyecek."

Biz insanlarla fikirlerimizi paylaşalım, onlar bizimle paylaşsınlar. Bir karar
alıp bir iş yapınca, ardından (gerekiyorsa) (uygun bir vakitte) sebebini,
arkaplanını şartlar elverdiğince yazalım. Malum uzaktan uzağa yazışıyoruz,
monitörün ötesinde olup bitenleri bilemiyor insanlar.

Türker