[Gelistirici] Sürüm adı.

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 00:32:59 EET

Türker SEZER wrote:

> Açıklamada "çekirdek geliştirici ekip" diye geçiyormuş, Furkan da buna dikkat
> çekmiş (görmek istersen google cache'te duruyor), madem herkes böyle bir
> ayrım olmasın istiyor, o zaman böyle bir kullanım olmasın demiş.
>
> Sayın Tekman Furkan'ın söylediğinden sonra tamamen alakasız bir şekilde son
> zamanlarda sıkça karşılaşılan enteresan bir tavırla ana sayfadaki metni
> değiştirmiş. Furkan'ın asıl söylediği, genel işleyiş ile ilgili
> sorusu "yorgan gitti kavga bitti" diyerek görmezden gelinmeye çalışılmış gibi
> olmuş.

Üzerinden vakit geçmiş, kararı bir şekilde verilmiş ve size
sorulmamış/sorulamamış/unutulmuş/es geçilmiş bir konu hakkında, çekirdek
ifadesini X yapmak yerine Pardus geliştiricileri yapsaydık daha mı doğru
olacaktı? Bu sefer de bize sorulmadan sanki bizim de görüşümüz varmış
gibi adımız geçti olacaktı, kişisel fikrim ben öyle yapmazdım daha
yanlış olurdu.

Benim aslen Furkan'a "ben yazmaktan sıkıldım" diye bahsettiğim şey tam
da bu "yorgan gitti kavga bitti" yapmaya çalışıyormuşuz varsayımının
dillendirilmesi. Siz bir şeyi eleştirdiğinizde biz onu yorgan altı
etmiyoruz, oturuyoruz konuşuyoruz.

> Kozmetik şeyler de projenin bir parçası/ürünü değil mi? Neden tartışılamıyor
> ya da konuşulamıyor? Bu karar verildiği zaman sürüm yöneticisi ya da sayın
> Tekman listeye mail atsa, biz bunun böyle olmasına karar verdik bilginiz ola
> deseydi ya da daha güzeli biz böyle düşündük, böyle de duyuracağız var mı
> diyeceği olan deseydi. İnsanların fikirlerini söylemelerinden niye
> çekiniyoruz ki? İnsanlar illa itiraz edecek değiller, bazen iyi birşeyler de
> diyebilirler, bize birşeyler katabilirler.

Buna kimsenin çok fazla itirazı olduğunu sanmıyorum ancak dediğim gibi
bunun yapılmamış olması, hemen bir ayrımcılık işaret olarak algılanmamalı..

> Bu gibi bir duyuru olsaydı, olayların gelişimine göre o duyuruda "çekirdek
> ekip", "uekae'deki ekip" gibi zorlama tabirler yerine net bir tabirle "Pardus
> geliştiricileri" yazabilirdik. Daha şık olmaz mıydı? Hem biz değil miyiz
> insanlar kendilerini projenin içinde göremiyor, kendilerine "geliştirici"
> diyemiyorlar diye dertlenen.

Daha şık olurdu. İkinci kısma gelince, biz bütün gün seviniyoruz
geliştirici listesi canlandı, ne çok geliştirici katıldı son dönemde
aramıza, ne güzel paketler yapıyorlar diye siz niye kendinize
geliştirici diyemiyorsunuz?

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>