[Gelistirici] Sürüm adı.

Pinar Yanardag pinar at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 00:54:49 EET

On 20-01-2009 22:34 Türker SEZER wrote:

> Açıklamada "çekirdek geliştirici ekip" diye geçiyormuş, Furkan da buna dikkat
> çekmiş (görmek istersen google cache'te duruyor), madem herkes böyle bir
> ayrım olmasın istiyor, o zaman böyle bir kullanım olmasın demiş.
>
> Sayın Tekman Furkan'ın söylediğinden sonra tamamen alakasız bir şekilde son
> zamanlarda sıkça karşılaşılan enteresan bir tavırla ana sayfadaki metni
> değiştirmiş.

<tamamen alakasiz bir sekilde> derken? konuyla alakasizligini soyler misin?

<son zamanlarda sikca karsilasilan enteresen tavir> nedir?

tekman'in asagidaki aciklamayi yaparak ana sayfa metnini degistirmesini
mi kastediyorsun <tamamen alakasız bir şekilde son zamanlarda sıkça
karşılaşılan enteresan bir tavır> olarak?

---8<----

"Çekirdek ekip" ile kastımız aslında UEKAE'de görevli geliştiriciler.  web
sayfasındaki duyuruyu "çekirdek" sözcüğünü çıkartarak düzelttik.

---8<----

> Furkan'ın asıl söylediği, genel işleyiş ile ilgili
> sorusu "yorgan gitti kavga bitti" diyerek görmezden gelinmeye çalışılmış gibi
> olmuş.

neden gormezden gelinmeye calisilsin ki? bir model gelistirilmesi
onerilmis camia uyelerinin katilimi ile.

> Kozmetik şeyler de projenin bir parçası/ürünü değil mi? Neden tartışılamıyor
> ya da konuşulamıyor? Bu karar verildiği zaman sürüm yöneticisi ya da sayın
> Tekman listeye mail atsa, biz bunun böyle olmasına karar verdik bilginiz ola
> deseydi ya da daha güzeli biz böyle düşündük, böyle de duyuracağız var mı
> diyeceği olan deseydi. İnsanların fikirlerini söylemelerinden niye
> çekiniyoruz ki? İnsanlar illa itiraz edecek değiller, bazen iyi birşeyler de
> diyebilirler, bize birşeyler katabilirler.

ben kendi gozlemlerimi aktarayim. beta surumu cikmasina dakikalar kala
halen gelistiricilerin commit yaptigi, bir seyler yetistirmeye calistigi
bir surumdu cogu pardus surumu gibi (olmasi gereken bu degil belki, ki
bana gore tadi burada). ve ekin'in cd imajini hazirlamasina dakikalar
kala halen gaza mi olsun gazze mi olsun tartisma icindeydik bir yandan
is yaparken. bu hengamede bir de listedeki olasi (ya da olmayasi)
tartismalardan bir fikir birligi cikmasini bekleseydik ya surume kod adi
koyamayacaktik, ya da surum zamaninda cikmayacakti.

tartismanin sonuca baglanacagi daha genis bir zaman olsaydi, (bence)
yazilmasinda sakinca yoktu. neden bunu hemen <insanlarin fikirlerini
soyletmekten cekinmek> olarak yorumluyorsun ki?

> Bu gibi bir duyuru olsaydı, olayların gelişimine göre o duyuruda "çekirdek
> ekip", "uekae'deki ekip" gibi zorlama tabirler yerine net bir tabirle "Pardus
> geliştiricileri" yazabilirdik. Daha şık olmaz mıydı? Hem biz değil miyiz
> insanlar kendilerini projenin içinde göremiyor, kendilerine "geliştirici"
> diyemiyorlar diye dertlenen. (Bknz. Bizi ümitvâr kılan lakin sonu hüsran olan
> malum başlık)

hayir, bence boyle hassas bir konuda, gelistiricilerin onayini almadan
"pardus gelistircileri" yazmak olmazdi. ama insanlar kendilerini proje
icinde goremesin, ah hayir onlar katkici, ah onlar gelistirici degil,
biz cekirdek ekibiz, ya da, ya da uekae ekibi diyelim daha bir ayrimci
olsun demek degil bu. eger listeye danismadan (ki danisacak/ortak bir
fikir birligine varilacak bir tartisma icin yeterli sure yoktu) oraya
"pardus gelistiricileri" yazsaydik, bu sefer bu konuda ayni fikri
paylasmayan gelistircileri de zan altinda birakacaktik diye dusunuyorum
(ki surum ciktiktan sonra, bazi gelistiricilerimizden surum adi ile
ilgili gayet olumsuz geribildirimler aldik).

> İtiraz eden ya da olumsuz fikir beyan eden olursa da derdiniz ki vakit dar,
> fikir genel kabul görmedi bu yüzden de duyuruda böyle yazacak. Ne kimsenin
> bir diyeceği kalırdı, ne de siz kendi dediklerinize ters bir
> şekilde "çekirdek ekip" lafını kullanmış olurdunuz?

(...) kimsenin diyecegi bisey kalmazdi lafina katilmiyorum. bu sefer de,
gelistiricilerin onayi alinmadan kendilerini "cekirdek ekip" adleden
gelistirici grubu kafasina gore hareket etti, ayrimcilik! ayrimcilik!
olmayacagini nerden biliyorsun?

ayh.. neyse. bu konular herkesin savunmak istedigi arguman dogrultusunda
acik bulup cekmek istedigi yere cekebilecegi seyler. sadece yanlis
anlasildigini dusundugum bazi konulara aciklik getirmek istedim.

cekirdek gelistirici vs gelistirici = ayrimcilik olayini zaten
anlamiyorum. kisisel olarak etiketler umrumda bile degil. fakat uekae'de
calisan pardus gelistircileri ile haftanin 5 gunu ayni ofisteyim,
kimsenin biz cekirdek gelistiriciyiz, digerleri sadece gelistirici!
ahoy! diye ayrim yaptigina sahit olmadim.

surum adi konusunda da yapilacak sey belli: bir gelistirici toplantisi
yapilir, herkesin ortak karari ile surum adlarini ne zaman/kim/nasil
koyar, gelistiriciler kimdir gelistiriciler arasinda kategorizasyon var
midir/olmali midir tartisilir, karara baglanir.

--
Pınar Yanardağ
http://pinguar.org