[Gelistirici] Sürüm adı.

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
21 Oca 2009 Çar 01:36:51 EET

On Wednesday 21 January 2009 00:54:49 Pinar Yanardag wrote:

> <tamamen alakasiz bir sekilde> derken? konuyla alakasizligini soyler misin?

"Artık çekirdek geliştirici, dışarıdan geliştirici diye ayrı kavramlar
olmasın lütfen." demiş Furkan. Bundan sonra böyle birşey yapmayalım demiş.
Yapılan değişiklik sadece yüreklere su serpmek maksatlı gibi olmuş. Zira bu
duyuruda değişiklik olmasını isteyen yok, yapılan değişikliğin söylenenle
alakası yok.

> <son zamanlarda sikca karsilasilan enteresen tavir> nedir?

> tekman'in asagidaki aciklamayi yaparak ana sayfa metnini degistirmesini
> mi kastediyorsun <tamamen alakasız bir şekilde son zamanlarda sıkça
> karşılaşılan enteresan bir tavır> olarak?

Tartışmaların acilen kapatılmaya çalışılması ya da zaman zaman
anlatılandan/tartışılandan farklı yerlere çekilmesi (yanlış anlaşılmalar buna
sebep oluyordur belki diye kendimi avutabilirim). Lakin tartışılan konunun
çözümüne doğru genel bir gidiş  olmadığı aşikar.

> neden gormezden gelinmeye calisilsin ki? bir model gelistirilmesi
> onerilmis camia uyelerinin katilimi ile.

Bu önerinin geçmişi, geçmişteki gelişimi (ya da gelişemeyişi) listede
tartışmaları okuyan herkesin malumu.

> [...]
> bana gore tadi burada). ve ekin'in cd imajini hazirlamasina dakikalar
> kala halen gaza mi olsun gazze mi olsun tartisma icindeydik bir yandan
> is yaparken. bu hengamede bir de listedeki olasi (ya da olmayasi)
> tartismalardan bir fikir birligi cikmasini bekleseydik ya surume kod adi
> koyamayacaktik, ya da surum zamaninda cikmayacakti.
>
> tartismanin sonuca baglanacagi daha genis bir zaman olsaydi, (bence)
> yazilmasinda sakinca yoktu. neden bunu hemen <insanlarin fikirlerini
> soyletmekten cekinmek> olarak yorumluyorsun ki?

Önceki tartışmalardaki tutumla bu tartışmada ilk anda yapılan hamleyi
birleştirince ortaya böyle bir sonuç çıkıyor çünkü.

Ayrıca bu dediğini ilk mesaja cevap olarak yazmak inan bana bizi bu kadar
yazmaktan kurtarırdı. Sürüm zamanı herkes ofiste olduğuna göre bu bahsettiğin
durumdan herkes haberdar. Dolayısıyla herhangi biri senin bu yazdığın
paragrafı yazıp durumu çözebilirdi. Kullanılan ifadenin sebebi belirtilirdi
olur biterdi. Bunun yerine ilk anda oradaki ifadeyi farklı olmayan bir
ifadeyle değiştirmek yararsız bir değişiklik oldu.

> [...]
> fikir birligine varilacak bir tartisma icin yeterli sure yoktu) oraya
> "pardus gelistiricileri" yazsaydik, bu sefer bu konuda ayni fikri
> paylasmayan gelistircileri de zan altinda birakacaktik diye dusunuyorum
> (ki surum ciktiktan sonra, bazi gelistiricilerimizden surum adi ile
> ilgili gayet olumsuz geribildirimler aldik).

> (...) kimsenin diyecegi bisey kalmazdi lafina katilmiyorum. bu sefer de,
> gelistiricilerin onayi alinmadan kendilerini "cekirdek ekip" adleden
> gelistirici grubu kafasina gore hareket etti, ayrimcilik! ayrimcilik!

Evet, kimsenin ağzından böyle bir metin yayınlayamazsınız. Bunu ben de
farkındayım. Lakin yukarıdaki paragrafta bahsettiğim gibi basitçe çözülürdü
bu thread. Bir kişi olmaz dese, ortak bir fikir yok böyle yaptık derdiniz.
(Yaptığınız herşey için illa ki sebep söylemeniz gerekmiyor elbette ama madem
birşey diyorsunuz bu yolu izleyebilirdiniz dedim. "Zaman yoktu" alternatifi
için bknz. üstteki paragraf)

> ayh.. neyse. bu konular herkesin savunmak istedigi arguman dogrultusunda
> acik bulup cekmek istedigi yere cekebilecegi seyler. sadece yanlis
> anlasildigini dusundugum bazi konulara aciklik getirmek istedim.

Eminim ki derdin başından aşkın. Bize zaman ayırdığın için teşekkür ediyorum.
Lakin ben gücüm yettiğince "ayh, neyse" dememeye çalışacağım. Zira bundan
önce ve burada söylediklerimin bir şekilde Pardus'un hayrına olduğu
inancındayım. Okuyanların ve yazanların biraz vaktini alıyoruz ama Pardus'un
geleceği için bir dirhem iyiliği olsa ne ala.

> cekirdek gelistirici vs gelistirici = ayrimcilik olayini zaten
> anlamiyorum. kisisel olarak etiketler umrumda bile degil. fakat uekae'de
> calisan pardus gelistircileri ile haftanin 5 gunu ayni ofisteyim,
> kimsenin biz cekirdek gelistiriciyiz, digerleri sadece gelistirici!
> ahoy! diye ayrim yaptigina sahit olmadim.

Bence de ortada böyle bir ayrım yok, olmasının mantığı da yok ama bu threadde
başka bir mailda yazdığım gibi, bazı insanlar böyle birşeyin varlığına
inanıyorlar ve zaman zaman bu inançlarını güçlendirecek noktalar
yakalıyorlar.

İki ihtimal var, ya herkesin inancı kendine, biz ayırmıyoruz, kendini ayırana
karışmayız diyebiliriz ya da dur bakalım bu adamların derdi neymiş, ne
görmüşler de böyle hissetmişler diyebiliriz. İkincisi biraz daha zahmetli
elbette, insanlarla uğraşmak sıkıntılı ama başabilirsek getirisi iyi
olacaktır.

Türker