[Gelistirici] Sürüm adı.

Türker SEZER turkersezer at tsdesign.info
20 Oca 2009 Sal 22:34:31 EET

On Tuesday 20 January 2009 18:50:03 Ozan Çağlayan wrote:
> Evet hatalısın. Ben kişisel olarak cevap vermek istemedim çünkü önemli
> bir konu ve tartışma olarak görmüyorum. Aylardır sürekli böyle bir
> ayrımdan bahsediliyor, ben de her defasında bu ayrımı görmezden geliyor
> ve kabul etmiyorum. Sıkıldım artık ayrımcılık hikayesinden.

Açıklamada "çekirdek geliştirici ekip" diye geçiyormuş, Furkan da buna dikkat
çekmiş (görmek istersen google cache'te duruyor), madem herkes böyle bir
ayrım olmasın istiyor, o zaman böyle bir kullanım olmasın demiş.

Sayın Tekman Furkan'ın söylediğinden sonra tamamen alakasız bir şekilde son
zamanlarda sıkça karşılaşılan enteresan bir tavırla ana sayfadaki metni
değiştirmiş. Furkan'ın asıl söylediği, genel işleyiş ile ilgili
sorusu "yorgan gitti kavga bitti" diyerek görmezden gelinmeye çalışılmış gibi
olmuş.

Kaldı ki hala daha UEKAE çalışanı ekip yazıyor, çekirdek ekip yerine. Çekirdek
olmasın derken bir tabir daha çıkarmışız başımıza. Ne Furkan'ın dediği durum
değişmiş, ne senin itiraz ettiğin mevzu netleşmiş.

> Kaldı ki kod adı mevzu ISO'ların yayınlanmasına çok kısa süre kala
> aklımıza gelen bir şeydi, burası geliştirici listesi burada bin çeşit
> insan var, böyle kozmetik ve manidar bir konuda biri A deseydi diğeri B
> bir başkası da C diyecekti ve uzlaşamayacaktık.

Kozmetik şeyler de projenin bir parçası/ürünü değil mi? Neden tartışılamıyor
ya da konuşulamıyor? Bu karar verildiği zaman sürüm yöneticisi ya da sayın
Tekman listeye mail atsa, biz bunun böyle olmasına karar verdik bilginiz ola
deseydi ya da daha güzeli biz böyle düşündük, böyle de duyuracağız var mı
diyeceği olan deseydi. İnsanların fikirlerini söylemelerinden niye
çekiniyoruz ki? İnsanlar illa itiraz edecek değiller, bazen iyi birşeyler de
diyebilirler, bize birşeyler katabilirler.

Bu gibi bir duyuru olsaydı, olayların gelişimine göre o duyuruda "çekirdek
ekip", "uekae'deki ekip" gibi zorlama tabirler yerine net bir tabirle "Pardus
geliştiricileri" yazabilirdik. Daha şık olmaz mıydı? Hem biz değil miyiz
insanlar kendilerini projenin içinde göremiyor, kendilerine "geliştirici"
diyemiyorlar diye dertlenen. (Bknz. Bizi ümitvâr kılan lakin sonu hüsran olan
malum başlık)

İtiraz eden ya da olumsuz fikir beyan eden olursa da derdiniz ki vakit dar,
fikir genel kabul görmedi bu yüzden de duyuruda böyle yazacak. Ne kimsenin
bir diyeceği kalırdı, ne de siz kendi dediklerinize ters bir
şekilde "çekirdek ekip" lafını kullanmış olurdunuz?

Türker