[Gelistirici] Sürüm adı.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
20 Oca 2009 Sal 17:42:50 EET

20 Ocak 2009 Salı 00:38 tarihinde Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> yazdı:
> Onur) tarafında duyurulduğunu gördüm. Örneğin Ata kod adı için bir duyuru
> dahi bulamadım. Yani yukarıdaki tespit tam olarak geçerli değil.

Tam olarak değil. Ancak geçersiz de değil.

Bu konuya bir tek sizin yanıt yazdığınızı görünce, kod adının aslında
"çekirdek" geliştiriciler tarafından da değil de sizin tarafınızdan
seçildiğini algılıyorum. ( Hatalı olabilirim. Ancak niye sadece siz
yanıt veriyorsunuz? "Arkadaşlar siz durun. Buna ben yanıt yazacağım mı
dediniz?" :) )

> dağıtım / özgür yazılım / yazılım projesi gibi Pardus'un da bir çekirdek
> geliştirici ekibi olması doğal, özgür yazılım projelerinde yaygın olduğu

Doğal tabii. Ancak bu, "Dağıtımla ilgili kararları "çekirdek"
geliştiriciler alır", demek olmamalı.

> Kod adları konusunda bırakın geliştirici listesini, sözü geçen ekip içerisinde
> dahi tam bir görüş birliği oluşturmak mümkün değil. Bunu 2008 öncesinde
> yaşadık, size duyurmamış olsak bile. Bu durum bile daha geniş bir çerçevede
> konsensus aramanın beyhudeliğini gösteriyor. Eğer illa böyle bir yolda ısrar
> edilirse efektif olarak "kod adı vermeyelim" denmiş olur. Kod adlarının
> Pardus'a kimlik kazandırdığını düşünüyorum, ve bundan vazgeçmenin Pardus'u
> (olmadığı şekilde) "ne kokar, ne bulaşır" oluşum haline sürüklemesinden
> endişe ederim. (bununla birlikte, bkz. aşağıya)

Bu konuda çoğunluk tarafından karar almanın zor olduğuna katılıyorum.
Ancak kod adı seçiminde belirli kriterlere göre tartışırsak bir sonuç
alınabileceğini de düşünüyorum. Mesela Ubuntu yanılmıyorsam, sürekli
olarak, Toy Story filminin oyuncak karakterlerinin isimlerini
kullanıyor. Biz de bu şekilde sınırlandırırsak kod adı konusunda
herhangi bir tartışma çıkacağını zannetmiyorum.

Mesela bir fikir:

Karagöz, Hacivat, Meddah vs gibi geleneksel oyunlarımız kod adı olarak
kullanılacaktır.

diyebilir ve bu konuyu kapatabiliriz.

Burada sorun sadece kod adı konusunda değil. Esasen kod adının ne
olduğu çok umurumda da değil. Ancak nezaketen de olsa, geliştirici
listesine bunun sorulması-bildirilmesinin gerektiğini düşünüyorum.

İyi çalışmalar dilerim.

--
Furkan Duman