[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 16:06:56 EET

On Tuesday 20 January 2009 15:30:01 Gökmen GÖKSEL wrote:

> Dediğim gibi, sadece gerekli dosyalar tanımlanırsa böyle birşey mümkün
> olmaz.

Bu sınırı neye göre çizeceğiz? Mesela user-manager'ı (ki durumu
disk-manager'dan hiç farklı değil) passwd ye direk yazmamaya iten sebep
nedir?

> Evet, kesinlikle öyle fakat böyle bir işin sadece disk-manager tarafından
> kullanılıyor olması

İlerde bu değişebilir. Atıyorum, ahenk'e disk yönetimi desteği eklenir, göç
aracı partisyonları kurcalamaya ihtiyaç duyar vbvb.

> ve bu işin en önemli kısımlarını COMAR'a yaptırıyor
> olmamız; ürettiğimizi managerların günün birinde COMAR bağımsız hale
> getirilmesi projelerini tıkayacak bir hal alıyor.

Niye tıkasın ki? Çomar sadece yetki delegasyonu yapıyor burada. Elimizde UI
olacak, bir de alt düzey işleri yapan sistem kodu olacak. Bu ikisini çomarın
iki ayrı yanına yerleştireceğiz.

Bunları mesela dbus only disk-kit gibi bir sisteme geçirmek, yada
disk-manager'ı root çalıştırıp sistem kodunu direk olarak import edip
kullanmak minimal değişiklikle yapılabilecek çok kolay işler.

Asıl şu anki disk-manager tıkanıklığa gidiyor, UI, fstab formatı, logic, magic
değerler hepsi spagetti gibi birbirinin içine geçmiş. Çomar tartışmasından
bağımsız olarak çok kötü bir tasarım bu.