[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 15:30:01 EET

On Tuesday 20 January 2009 10:45:46 Gürer Özen wrote:

> Karar ver, herhangi bir dosyaya mı yazacak yoksa sadece fstab'a mı :)
Ekleyeceğimiz bacak herhangi bir dosyaya yazabilecek ama bu bacağın
kullanabileceği dosyalar tanımlanabilir bir yerde.Yani atıyorum bacağın içinde
yazabileceği dosyalar tanımlanmış olabilir.

> Herhangi bir dosyaya yazabilecekse /etc/passwd üzerine yazmamı nasıl
> önleyeceksin?
Dediğim gibi, sadece gerekli dosyalar tanımlanırsa böyle birşey mümkün olmaz.

> Fstab'a yazacaksa mesela addMountPoint(dev=/dev/sda2, path=/tmp,
> options=noexec, type=ext3) gibi bir çağrı writeDataToFstab(text) gibi bir
> çağrıdan daha esnek ve robust değil mi?
Evet, kesinlikle öyle fakat böyle bir işin sadece disk-manager tarafından
kullanılıyor olması ve bu işin en önemli kısımlarını COMAR'a yaptırıyor
olmamız; ürettiğimizi managerların günün birinde COMAR bağımsız hale
getirilmesi projelerini tıkayacak bir hal alıyor.

Network-manager için geçerli değil bu dediğim ama sadece disk-manager ın
yapacağı işlerin tanımını COMAR'ın içinde yapıyor olmak mantıklı gelmiyor
bana.

--
Gökmen GÖKSEL