[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 17:10:14 EET

On Tuesday 20 January 2009 16:06:56 Gürer Özen wrote:

> Bu sınırı neye göre çizeceğiz? Mesela user-manager'ı (ki durumu
> disk-manager'dan hiç farklı değil) passwd ye direk yazmamaya iten sebep
> nedir?
Hazır olan işleri atalım demiyorum ki ben zaten, ilk mailde de dediğim gibi
yeni yapılacak işler için kolay bir başkangıç olabilir bu. Yoksa user-
manager'ın çomar bacağına YALI'nın dahi ihtiyacı var zaten..

> İlerde bu değişebilir. Atıyorum, ahenk'e disk yönetimi desteği eklenir, göç
> aracı partisyonları kurcalamaya ihtiyaç duyar vbvb.
İşte böyle bir durum ortaya çıktığında dediğin gibi ortak bir API kullanmak
mantıklı olanı.

> Niye tıkasın ki? Çomar sadece yetki delegasyonu yapıyor burada. Elimizde UI
> olacak, bir de alt düzey işleri yapan sistem kodu olacak. Bu ikisini
> çomarın iki ayrı yanına yerleştireceğiz.
Bu alt düzey işleri yapacak sistem kodunu COMAR üzerinden çağırıyor olmamız
tıkıyor aslında. Daha önce bir ofis toplantısında konuşmuştuk bunları;
PolicyKit <- Çomar <- Manager yolu yerine;
PolicyKit <- Çomar <- YeniBirArabirim <- Manager gibi bir yol tercih etsek ve
bu ortaya çıkarılacak YeniBirArabirim'in de diğer dağıtımların kendi içlerinde
kendilerine göre uyarlayabilecekleri bir yol seçiyor olsak daha verimli ve
herkesin kullanabileceği ürünler ortaya çıkarabiliriz diye düşünüyorum.

Pardus için bu YeniBirArabirim sadece Çomar'a link olan fakat Manager kodu
içinde geçen standart metodları içerecek ve mümkünse her manager'ın kendi
arabirimi olacak dediğin gibi disk-kit, service-kit gibi :)

> Bunları mesela dbus only disk-kit gibi bir sisteme geçirmek, yada
> disk-manager'ı root çalıştırıp sistem kodunu direk olarak import edip
> kullanmak minimal değişiklikle yapılabilecek çok kolay işler.
Dediğim hiç değişikliğe gerek olmadan yapılabilecek bir iş aslında..

> Asıl şu anki disk-manager tıkanıklığa gidiyor, UI, fstab formatı, logic,
> magic değerler hepsi spagetti gibi birbirinin içine geçmiş. Çomar
> tartışmasından bağımsız olarak çok kötü bir tasarım bu.
Zaten öyle, disk-manager'ı yazarken öğrendim ben Python'u Qt'yi :) Network-
manager'da pek farklı değildi ama :)

--
Gökmen GÖKSEL