[Gelistirici] init script mudur parametreleri ve initramfs-tools

Mete Alpaslan alpaslanmete at gmail.com
16 Oca 2009 Cum 17:37:17 EET

2009/1/16 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

> yamalar
>
>  Glibc yi initramfs e almamız mümkün değil, statik derlemeden sonra bir
> daha
> bakalım

Tabi ki İşbaranı bekliyorum yoksa bu son hali değil ... :)

>  Statik derlemek ne kadar masraflı olacak ? Depoda mümkün mertebe statik
> program / kitaplık istemiyoruz malum

Tahminin statik derleme gerektiren  lvm ve buna bağlı device-mapper
paketleri, bide bunlar için uğraşıyorken şifreli dosya sistemi yaratabilmek
için cryptsetup-luks paketini de statik hazırlamak istiyorum.

>  initramfs.conf koymak bayağı basit bir şey, hatta mkinitramfs i baştan
> temiz
> bir şekilde yazmak hayalim var bir taraftan, bakalım

Onu Bey aynı hayali bende paylaşıyorum :)  bunun için elimden geldiğince
katkı vermek isterim.

>  Yolladığın yamalarda müdür kısmında try: except var, except de herşeyi
> yakalıyor, bu iki gün sonra başka bir şey için bağımızı ağrıtabilir. LVM ve
> RAID için diğerleri gibi opts altında işaretleyerek yapsak daha iyi olur
> bence.

"def get_boot_type(self, key)" fonksiyonundan bahsediyorsunuz sanırım o
biraz "def get(self, key)" fonksiyonundan arak oldu aslında.Sadece getirmesi
gereken değişkeni değiştirdim :)

Daha önce ki maillerin birinde sizinde belirttiğiiz gibi
thin,livecd,livedisk gibi bu tür parametrelerin 'mudur=' aktarılması bana da
yanlış geldiği için cmdline ' da boottype parametresini kullandım ve opts
altına koymadım şifrelenmiş kök dosya ve swap özelliğine eklediğim zaman da
bu parametrelerin ( lvm,raid,encrypt ) yapması gereken mudur ile ilişkili
olmayacak o yüzden böyle bir yol izledim ...

>  initramfs in init betiğinde "types="${x#boottype=}"" sentaksı çalışıyor
> mu?
> Orada bash kullanmadığımız için bu tarz hareketlerden uzak duruyorum,
> çalışıyorsa da güvenilir bulmuyorum aslında.

Evet orada bash olmaması beni de fıtık etti aslında ama sentaks bir sorun
vermiyor ilk önce cut ile denemiştim ama daha sonra Ubuntu init tamamen bu
şekilde oluşturduğunu farkedince değiştirmedim... (biraz üşengeçlik yaptım
sanırım :) )

Ama eğer güvenilir bulmuyorsanız yamanın son halinde burayı da elden
geçiririm ...

>  echo ${types} | tr ',' '\n'  da tr daha mantıklı olmuş ama newline yerine
> boşluk kullanmak daha iyi olur for döngüsü için

Haklısınız....

Mete Alpaslan