[Gelistirici] init script mudur parametreleri ve initramfs-tools

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Oca 2009 Cum 16:00:22 EET

> Şu anda cmdline 'a boottype=raid,lvm gibi parametreler verip düzgün bir
> şekilde lvm ve raid bölümleri üzerinden sistemi ayağa kaldırabiliyoruz.
>
> Gerekli  mudur (2.0.1, sürüm 70, inşa 34) ve mkinitramfs (versiyon 0.4,
> sürüm 41, inşa 7) yamaları ektedir.
>
> Not : mkinitramfs içinde şu anda lvm kütüphaneleri dinamik olduğundan
> kirli şekilde kopyalıyoruz .Device-mapper ,Lvm2 paketleri sorumlusu
> İşbaranla konuştum bu paketlerin statik hallerini derledikten sonra yamalar
> son hallerini almış olacak.

 Glibc yi initramfs e almamız mümkün değil, statik derlemeden sonra bir daha
bakalım

 Statik derlemek ne kadar masraflı olacak ? Depoda mümkün mertebe statik
program / kitaplık istemiyoruz malum

> Şu anki haliyle dinamik ve kolay bir şekilde initramfs değiştiremiyoruz.
> Sadece yapılandırma dosyası belki yeterli gelmeyebilir. Yüklenecek modul
> listesi initramfs içine konacak statik araçlar ve ekstra yapılandırma
> parametreleri gibi seçenekleri kolay hale getirmemiz gerekiyor. :)

 initramfs.conf koymak bayağı basit bir şey, hatta mkinitramfs i baştan temiz
bir şekilde yazmak hayalim var bir taraftan, bakalım

 Yolladığın yamalarda müdür kısmında try: except var, except de herşeyi
yakalıyor, bu iki gün sonra başka bir şey için bağımızı ağrıtabilir. LVM ve
RAID için diğerleri gibi opts altında işaretleyerek yapsak daha iyi olur
bence.

  initramfs in init betiğinde "types="${x#boottype=}"" sentaksı çalışıyor mu?
Orada bash kullanmadığımız için bu tarz hareketlerden uzak duruyorum,
çalışıyorsa da güvenilir bulmuyorum aslında.

 echo ${types} | tr ',' '\n'  da tr daha mantıklı olmuş ama newline yerine
boşluk kullanmak daha iyi olur for döngüsü için