[Gelistirici] init script mudur parametreleri ve initramfs-tools

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Oca 2009 Cum 18:45:53 EET

> "def get_boot_type(self, key)" fonksiyonundan bahsediyorsunuz sanırım o
> biraz "def get(self, key)" fonksiyonundan arak oldu aslında.Sadece
> getirmesi gereken değişkeni değiştirdim :)
>
> Daha önce ki maillerin birinde sizinde belirttiğiiz gibi
> thin,livecd,livedisk gibi bu tür parametrelerin 'mudur=' aktarılması bana
> da yanlış geldiği için cmdline ' da boottype parametresini kullandım ve
> opts altına koymadım şifrelenmiş kök dosya ve swap özelliğine eklediğim
> zaman da bu parametrelerin ( lvm,raid,encrypt ) yapması gereken mudur ile
> ilişkili olmayacak o yüzden böyle bir yol izledim ...

 parametre olarak mudur= yerine boottype= eklemek daha mantıklı olabilir ama
mudur içinde genel bir config (aslında opt) yapısı var, oradan erişmek daha
rahat olur sanki

> Evet orada bash olmaması beni de fıtık etti aslında ama sentaks bir sorun
> vermiyor ilk önce cut ile denemiştim ama daha sonra Ubuntu init tamamen bu
> şekilde oluşturduğunu farkedince değiştirmedim... (biraz üşengeçlik yaptım
> sanırım :) )
>
> Ama eğer güvenilir bulmuyorsanız yamanın son halinde burayı da elden
> geçiririm ...

 benim "mudur=" için yaptığım haliyle yapabilirsin mesela (sed yerine tr
kullanmak daha mantıklı ama, bir ara ben de onu öyle değiştiricem)