[Gelistirici] Paket çevirileri

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
7 Oca 2009 Çar 00:22:32 EET

Selam,

Bildiğiniz gibi paket çevirileri translations.xml'de tutuluyor. Pardus
şu anda resmi olarak 11 dil destekliyor(İngilizce dahil), bu dillerden
bazıları uzun zamandır ilgi yüzü görmüyor(it, ca, pt_BR), ilgi yüzü
görenlerinse paket çevirilerine gelene kadar yapacağı onlarca iş var.

Zaten depodaki paket sayısı her gün artıyor ve bir yabancı dil çeviri
ekibinin bunları takip edip çevirmesi bana hiç de gerçekçi ve gerekli
gelmiyor. Kısacası gereksiz işgücü kaybı olduğunu düşünüyorum kaldı ki
böyle bir işgücü de yok ne diğer dil çevirilerinde ne Türkçe çevirilerinde.

Bu seviyede çeviriyi bizden başka dağıtım sağlıyor mu bilmiyorum ama
bana biraz fazla *fine-grained* gelmeye başladı, ipin ucu da çoktan
kaçtı zaten.

Önerim:
translations.xml'ler kalksın, paketlerin sadece Türkçe çevirileri olsun
ve bunlarda pspec.xml'e girsin tekrardan. Böylece özensiz yapılan ve
pspec'te olmadığından gözden kaçan rezalet Türkçe paket çevirileri de
biraz daha gözönünde durur. Ayrıca TR çevirisini zorunlu koşarız ki
depoya TR çevirisi olmayan paket girememiş olur.

TR dışındaki kullanıcılar ingilizce summary/desc görsünler pisi de ve
package-manager'da.

Ben böyle düşünüyorum, siz ne diyorsunuz?

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>