[Gelistirici] [paketler-commits] r58110 - in 2008/system/base/sysklogd: . files

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
6 Oca 2009 Sal 21:35:45 EET

On Tuesday 06 January 2009 19:22:40 paketler-commits at pardus.org.tr wrote:
> Author: eki
> Date: Tue Jan  6 19:22:40 2009
> New Revision: 58110

> /var/log/netfilter.log as that level doesn't only contain netfilter related
> messages.

Bunu görünce acaba neden mesajları filtrelemek yerine bunu kaldırmış Ekin diye
bakındım biraz, ve  syslogd'nin öntanımlı bir filtreleme özelliğinin
bulunmadığını fark ettim :) Gerçi bu mesajları başka bir scripte pipelayıp
filtreledikten sonra yazdırmak mümkün belki ama biraz zahmetli bir metod.

2009 sürümünde daha yetenekli ( mesela filtre desteği olan :) ) bir log
servera geçmemize engel olacak birşey var mı acaba ?

Biraz bakındıktan sonra Fedora'nın da öntanımlı olarak kullandığı Rsyslog'un
[1] iyi bir alternatif olabileceğini düşündüm [2]. Tabi deneyip test etmek
lazım. Eğer böyle bir fikre genel olarak sıcak bakılırsa bir süre test edip
daha kesin birşeyler söyleyebilirim rsyslog ile ilgili.

[1]  http://www.rsyslog.com/

[2]  http://www.rsyslog.com/doc-rsyslog_ng_comparison.html

--
İyi Çalışmalar;