[Gelistirici] Bakıcısız paketler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Oca 2009 Cum 18:58:42 EET

On Fri, 2 Jan 2009 14:29:30 +0200
"cihan okyay" <okyaycihan at gmail.com> wrote:
> Evet tabi ki bir tecrübe gerektiriyor. :) Fakat Pınar 'ın demek
> istediği bence
> basit olarak bilinen bir paketi üzerime almak için fazla süre
> beklememem gerektiğidir. youtube-dl için bir hafta onay beklemek
> gülünç olabilir diye düşünüyorum.

 Sorun pakette değil bu arada, paket istediği kadar küçük / basit
olsun, sorunsuz olsun, sorun depoda. En ufak bir bileşenin bile bütün
depoyu tepe taklak indirme ihtimali var. Çok basit ufak bir paketin abi
kırması durumunda kde ye kadar giden bir ld sorunu olursa sistemin
açılmamasına sebep olabilir. Sırf bu yüzden bile küçük ya da basit
paket yok benim gözümde :)

 Bir de (sizin özelinizde değil genel konuşuyorum) aramıza yeni katılan
geliştiricileri çoğumuz şahsen tanımıyoruz. Ne kadar tecrübelidir,
hangi alanlarla ilgilenir, neler bilir, neler bilmez, nelerle uğraşmak
ister.

 Bunun için bir ricam, aramıza yeni katılan geliştiriciler kısaca
kendilerini tanıtan (tabi ki bizi ilgilendiren konularda, uzun olması
da gerekmiyor ama seçim sizin) birer yazı yazıp bu listeye atması, hatta
bunun artık bir adet haline gelmesi. Bu listede tanıdıklarınız olsa da
mutlaka tanımayan birileri olacaktır, kendinizi de en iyi kendi
klavyenizle anlatabileceğinize göre böyle bir yazı yazmanız çok iyi
olur.

 Yeni geliştirici olsun olmasın, paket üstlenme sürecinin genelde bu
liste üzerinde duyurulmasının, herkesin konudan haberdar olması ve
söyleyeceği bir şey varsa konuşma fırsatının olması açısından da önemli
buluyorum. Biraz külfet gibi gelebilir ama küçük bir topluluk olmanın
avantajını kullanıp iletişimi en yüksek seviyede tutmamız hızımızı ve
verimimizi arttıracaktır.

 bence de güzel olur